Hvornår kan man købe bil i Tyskland?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
tue

Beitrag von tue »

Hvis du er dansk statsborger SKAL du have danske plade på den bil og det betyder dansk moms og afgifter pålagt den bil du køber i tyskland.
Zuletzt geändert von tue am 06.09.2003, 23:23, insgesamt 1-mal geändert.
evi jensen
Mitglied
Beiträge: 1080
Registriert: 01.12.2002, 09:42
Wohnort: bindslev, Danmark

Beitrag von evi jensen »

hej tue,
er du sikkert på det? jeg mener, at en dansker, som er flyttet til tyskland, altså har sin wohnsitz i tyskland, selvfølgelig kan køre i en bil med tyske plader. det du nok mener gælder en dansker, som er tilmeldt dansk folkeregister og vil køre i danmark.
hilsen, evi
Zuletzt geändert von evi jensen am 07.09.2003, 08:30, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

Hvor er dit problem??
Du kan købe bil når du vil! Hvordan er din situation? Er du tilmeldt i Tyskland og har "wohnsitz" her, mener jeg ikke det er noget problem.
@tue: Der tager du fejl! Det stemmer ikke! Så skulle alle danskere i Tyskland køre med danske nummerplader!! Det er ikke tilfældet :-)

Hilsen
Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>
Zuletzt geändert von maybritt h am 07.09.2003, 12:25, insgesamt 1-mal geändert.
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
tue

Beitrag von tue »

Jeg mente som dansk statsborger. man kan godt flytte til Tyskland og være dansk statsborger. Du ser jo mange danskere opholde sig i tyskland og efter nogen tid kører tilbage og de kører ALLE sammen med danske nummerplader. Men hvis han har tysk statsbargerskab har du ret.