Overraskelses-party på tysk?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Kristine

Overraskelses-party på tysk?

Beitrag von Kristine »

Kan nogen fortælle mig hvordan man typisk holder disse overraskelsesfester for dem der har fødselsdag i Tyskland? Min tyske veninde inviterer aldrig til fødselsdag. Så hvordan gør man det egentlig hvis det skal være helt "rigtigt"?

Hilsen Kristine
Zuletzt geändert von Kristine am 04.05.2003, 00:16, insgesamt 1-mal geändert.
Fischkopf

Beitrag von Fischkopf »

Hej Kristine,
nu ved jeg ikke, hvordan man generelt gør det i Tyskland, men jeg har oplevet den slags 2 gange.
En gang har vi organiseret festen hos en veninde (ikke hos dem, som har haft fødselsdag). Den med fødselsdagen blev inviteret til middag af hendes mand, som vidste om festen. Men i stedet for at køre til restauranten er de kørt til huset, hvor festen var forberedt. Det har være meget sjov, da hun kom ind i huset og alle venner og kolleger var der allerede.
Anden gang var det sådan at en af vores kollegaer er gift med en mand, som arbejder hos UPS. Hvert af os har sat sig ind i en papkasse, manden fra UPS ringede til ham, som har haft fødselsdag (vi vidste fra hans kone, at han er hjemme). UPS-manden har bare sagt, at han skal aflevere nogle pakker. Da han kiggede ind i bilen, sprang vi alle sammen ud af kasserne og råbte "Überraschung!!" . Mad og drikkevarer har vi også haft med.
Måske kan du bruge ideerne til noget. Jeg er egentlig ikke sikkert på, at den slags fest er noget typisk tysk, jeg har også hørt om den slags her i Danmark.
God fornøjelse med festen i hvert fald
Martina
Zuletzt geändert von Fischkopf am 06.05.2003, 13:13, insgesamt 1-mal geändert.
Kristine

Beitrag von Kristine »

Hej Martina!
Jeg tror egentlig du har fuldstændig ret i at det nok ikke er specielt tysk, når det kommer til stykket. Jeg har hørt om mange underlige måder at holde 'surprice-party'(som vi meget lidt opfindsomt kalder det i Dk) på. Jeg skulle bare lige høre om der var noget specielt der gik igen i den måde man gør det på i Tyskland. Men der er nok både forskelle regionalt og i forhold til hvilken sammenhæng man laver denne fest i. Men tak for historierne.
Kristine