Danskerhader skal være EU-kommissær

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
runesfar

Danskerhader skal være EU-kommissær

Beitrag von runesfar »

Har netop fået kaffen galt i halsem....kan I huske al balladen om SSW som tungen på vægtskålen ved valget i S-H???

Dengang hvor Hessens ministerpræsident, Roland Koch, foreslog, at det danske mindretal i Slescig bare kunne pakke deres kufferter og forlade forbundsrepublikken - efterfulgt af en række beskyldninger mod Danmark generelt.

Nu vil Merkel (deleted) gøre selvsamme Koch til EU-kommissær:

http://www.stern.de/politik/deutschland/:Merkel-Plan-Koch-EU-Kommissar-Br%FCssel/655177.html
sven estridsson

Re: Danskerhader skal være EU-kommissær

Beitrag von sven estridsson »

runesfar hat geschrieben:... Roland Koch, foreslog, at det danske mindretal i Slescig bare kunne pakke deres kufferter og forlade forbundsrepublikken - efterfulgt af en række beskyldninger mod Danmark generelt...
ich dachte der typ beleidigt nur mein ästhetisches wohlempfinden...wohl auch die dänen...naja...den typen sehe ich lieber in der EU als ...sagen wir... innenminister....aber vielleicht sehe ich das auch falsch...

no pasaran, andersen
micha_i_danmark
Mitglied
Beiträge: 1206
Registriert: 14.02.2007, 17:04
Wohnort: Dragør

Beitrag von micha_i_danmark »

Jeg er heller ikke begejstret over Koch som politiker, men jeg synes ikke at man kan kalde ham "danskhader".

Politikkerne prøver altid at fastholde på magten og det var grunden til han udtalte sig negativt over SSW og dermed mindretallet.

Jeg tror at han er stort set ligeglad med mindretallet- det var kun en politisk manøvre for at sikre magten til CDU'n.
thomwilc
Mitglied
Beiträge: 69
Registriert: 18.02.2008, 21:18
Wohnort: Berlin

Beitrag von thomwilc »

Ja, das hat er schon öfters gemacht, dass war nicht speziell gegen die Dänen gerichtet, das ist Kochs "normaler" Rechtspopulismus. Zum Glück hört kaum jemand auf ihn. Er hat zuletzt versucht, eine Wahl mit der populistischen Zuspitzung des Themas Ausländerkriminalität zu gewinnen und hat diese dann hoch verloren.
Ich interesssiere mich sehr für die dänische Kultur und spreche inzwischen recht flüssig, impulsiv und chaotisch Dänisch. Ich liebe Kopenhagen, Jütlands Westküste, die dänische Lockerheit und Offenheit, Bornholm und Lolland, dänische Filme, den Humor und vieles mehr. Später möchte ich vielleicht mal mehr Zeit in Dänemark verbringen, vielleicht in den Schulferien in irgendeinem Projekt mitarbeiten o.ä. aber das ist noch Zukunftsmusik.
udo66

Re: Danskerhader skal være EU-kommissær

Beitrag von udo66 »

runesfar hat geschrieben:Har netop fået kaffen galt i halsem....kan I huske al balladen om SSW som tungen på vægtskålen ved valget i S-H???

Dengang hvor Hessens ministerpræsident, Roland Koch, foreslog, at det danske mindretal i Slescig bare kunne pakke deres kufferter og forlade forbundsrepublikken - efterfulgt af en række beskyldninger mod Danmark generelt.

Nu vil Merkel (deleted) gøre selvsamme Koch til EU-kommissær:

http://www.stern.de/politik/deutschland/:Merkel-Plan-Koch-EU-Kommissar-Br%FCssel/655177.html
Wie ist der KOCH immer noch nicht im Gefaengnis - zusammen mit Bluem und Kohl?
Die Kleinen haengt man - die Grossen laesst man laufen...
Torsk (Gelöscht)

Beitrag von Torsk (Gelöscht) »

....und die meiden auf Teufel komm raus jegliche Badewanne.