Tysk reg. bil i danmark ?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Kenneth-DK
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 19.04.2009, 00:29

Tysk reg. bil i danmark ?

Beitrag von Kenneth-DK »

Hvis jeg har eget hus i Danmark og gerne vil have en tysk indregistreret, hvad gør jeg så?
Kan jeg alligevel godt leje en lejlighed i tyskland, selv om jeg også har adressen i Danmark?

Man skal jo have:
Tysk bank konto
Bopæl i tyskland
(( http://flensborgportalen.com/content/view/22/34/ ))

Håber jeg har lagt dette post rigtig ind
Perlie
Mitglied
Beiträge: 265
Registriert: 19.02.2007, 15:45
Wohnort: 6880 Tarm

Beitrag von Perlie »

Du kan godt leje en lejlighed, men det nytter dig ikke noget med hensyn til bilen, fordi du skal have bilen registreret i det land hvor du opholder dig mere end 183 dage.
Der er nok ikke nogen der tror på at dit livsmidpunkt er i Tyskland i en lejlighed, hvis du har hus (og arbejde?) i Danmark.

Hilsen Perlie
Benutzeravatar
Lars J. Helbo
Mitglied
Beiträge: 7370
Registriert: 23.06.2002, 22:08
Wohnort: Sall
Kontaktdaten:

Beitrag von Lars J. Helbo »

Bemærk også, at de 183 dage kun er en tommelfingerregel. Du kan sagtens leje en lejlighed i Tyskland og så købe en bil på tyske plader - ingen problem i det. Men hvis du vil køre i denne bil i Danmark, så skal du bevise, at dit livsmidtpunkt er i Tyskland (overfor Skat).

Det er altid en skønssag, hvor flere faktorer skal tages i betragtning. Hvis du indenfor det sidste år har overnattet mere end halvdelen af tiden i Tyskland (dvs. 183 gange eller mere), så er det normalt en indikation på, at dit livsmidtpunkt er i Tyskland.

Men det er ikke nødvendigvis sikkert, at Skat vil godkende det. Hvis du f.eks. har hus, arbejde, kone og børn i Danmark og kun en lille lejlighed i Tyskland (hvor du tilbringer dine 183 nætter), så kan Skat godt alligevel skønne, at dit livsmidtpunkt er i Danmark. Det forhindrer dig ikke i at købe en bil på tyske plader - du må bare ikke køre med den i Danmark.
Kenneth-DK
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 19.04.2009, 00:29

Beitrag von Kenneth-DK »

I skal have tak for hjælpen.

Kan man så evt. lave et firma i tyskland?
Benutzeravatar
Lars J. Helbo
Mitglied
Beiträge: 7370
Registriert: 23.06.2002, 22:08
Wohnort: Sall
Kontaktdaten:

Beitrag von Lars J. Helbo »

Ja, det kan du sagtens. Men hvis formålet bare er, at slippe for registreringsafgift, så glem det :wink: