Tyskere hvorfor så mange?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Tyskere hvorfor så mange?

Beitrag von rustynail »

Er der nogen der venligst kan fortælle mig hvorfor tyskerne er et så stort folk? hvordan kan det være der er 50.000.000 i USA? stammer de allesammen fra Tyskland? hvor mange indbyggere havde Tyskland da før USA's uafhængihed?
udo66

Beitrag von udo66 »

Folk udvandrer jo pga. nød, dvs. der mangler muligheder for at tjende penge ellers spise nok.
Resten kan man jo googler -et interessent spørgsmål iøvrigt!
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

Har læst og søgt lidt, men jeg kan stadig ikke rigtig forstå hvordan det tyske folk kan være så stort hvis de allesammen stammer fra Tyskland? når man kigger på selve Tysklands areal så er det lidt svært at forestille sig at der engang har været 160,000,000 indbyggere, så tænker jeg hvor mange der var før USA's uafhænighed.

Danmark og Tyskland er begge lande i Europa, men det er lidt svært at forestille sig hvorfor Tyskland er så meget mere folketæt end Danmark.
bui48
Mitglied
Beiträge: 22
Registriert: 02.09.2010, 14:51

Beitrag von bui48 »

Hej,

jeg tror tyskland
1. er meget mange stører som Danmark
2. I tyskland var det tidliger ikke så svært få spise og drak. Jeg læste "Danmarks Historien for barn". Danmark var i denne tid som tyskland var en land endnu mange folker på mange forskellige øer. Måske er det en af grund.
3. Hvis du ser hver enkelt forbundsland fra tyskland ser du som den været også ikke så mange folk bor

Tyskere i USA været så mange fordi mange tyskeren udvandrete. I USA skulle man måske tidliger tysk som officiel sprog, så mane tyskere var da. Okså salgte nogens Herrer tidliger Soldater for den engelske Konge til Amerika i kampen igen uafhængigkrigerne.

Jeg håber du forstor hvad jeg her skriver. Jeg kann ikke so godt dansk ligesom jeg gerne vill.
Freundschaft fließt aus vielen Quellen, am reinsten jedoch aus dem Respekt. (Daniel Defoe)

Grüße an alle anderen DK-Fans
Lippe 1
Mitglied
Beiträge: 1649
Registriert: 06.04.2005, 09:12
Wohnort: Lippe

Beitrag von Lippe 1 »

Oje,
haben wir denn hier keinen Historiker, der das mal alles etwas gerade rückt?

Grüße aus Lippe
Günter
eventyrerske
Mitglied
Beiträge: 74
Registriert: 09.06.2008, 17:33
Wohnort: København

Beitrag von eventyrerske »

Hej,

jeg har en ide om, hvorfor der er så mange "Tyskere" i usa. Selvfølgelig ved jeg ikke, hvor dine tal kommer fra, så måske er den også forkert.

For nyligt har jeg talt med en Amerikaner. Han har sagt noget som at han er jo også Tysker som jeg, men han havde ikke en tysk pas. Mit svar var: "øh vent lige ... hvordan kan du være Tysker? Du er jo Amerikaner". Så har jeg fundet ud af, at der er mange Amerikanere som ser sig selv som Tyskere eller en anden nationalitet, fordi deres bedsteforældre (eller endnu længer tilbage) kom fra et andet land.

Så syntes han, han var tysker, og jeg syntes, det var han ikke.
Formodentligt et spørgsmål om perspektivet.

Ev
rustynail
Mitglied
Beiträge: 61
Registriert: 08.06.2010, 16:44

Beitrag von rustynail »

eventyrerske hat geschrieben:Hej,

jeg har en ide om, hvorfor der er så mange "Tyskere" i usa. Selvfølgelig ved jeg ikke, hvor dine tal kommer fra, så måske er den også forkert.
Her http://en.wikipedia.org/wiki/German_people

160.000.000 mennesker fra et så lille areal er da vildt.
Berndt

Beitrag von Berndt »

Jeg synes du forvirrer begreberne, rustynail :roll:

Se bare [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Hispanic_and_Latino_Americans][HER][/url]. Hvis du på samme måde som med de tyske efterkommere i Nordamerika betragter den viste
befolkningsgruppe som mexikanere/spaniere og fortsætter med de øvrige grupper:
englændere, irere, skandinaver, italienere, m.fl., er der jo kun de stakkels indianere i reservaterne i Nordamerika
tilbage, som kan kalde sig "rigtige" amerikanere :!: :)

Jeg forstår ikke dine beregninger. Hvis disse mennesker af europæisk oprindelse ikke var draget til Amerika,
ville der være blevet lidt trangt her i Europa, hvorimod der ville have været gevaldig megen plads til indianerne
i Nord- og Sydamerika.