Toiletter med præsenterbakke

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Tranberg

Toiletter med præsenterbakke

Beitrag von Tranberg »

Jeg har tit undret mig over at mange tyske toiletter, dog færre og færre, har en art præsenterbakke hvor fækalierne kan ligge og stinke i stedet for at de havner direkte i vandet.
Jeg har hørt en forklaring om at det var for at kunne identificere indvoldsorm.

Findes der en officiel forklaring på den ellers uhensigtsmæssige konstruktion?

Bearbeitet von (Redigeret af) - Tranberg am (den) 21.12.2004 13:51:00

Bearbeitet von (Redigeret af) - Tranberg am (den) 21.12.2004 14:02:36
Zuletzt geändert von Tranberg am 21.12.2004, 13:20, insgesamt 1-mal geändert.
Ursel
Mitglied
Beiträge: 3539
Registriert: 22.02.2002, 11:23

Beitrag von Ursel »

Hej Tranberg!
Jeg kender ikke til den officielle begrundelse, dog ved jeg at den slags CW-kummer var almindelge i mine barndomsdage.
Jeg kender ogsaa til folk der har önsket denslags WC-kummer nu, netop fordi man kan muligvis finde frem til nogle sygdomme i afföringen - tänk bare paa tarmkräft med blod i afföringen etc.

For resten kan jeg bare benägte at det stinker mere end andre toiletter - vi har altid haft dem og der var aldrig mere luft end i dag --- man träkker jo lige saa hurtigt man er färdig, ikke ogsaa?

Hilsen - Ursel, DK
""Den virkelige opdagelsesrejse går ikke ud på at finde nye lande,
men at se med nye øjne."

---------------------------------------------------------Marcel Proust
...
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Hej Tranberg,

ja, jeg håder dem også. Disse toiletter hedder "Flachspüler" (de andene hedder "Tiefspüler"), og fordelen er, som du skriver, at man kan kigge pa fækalierne når man er syg. (En god læge kan identificere mange sygdommer på denne maner.) En anden fordel er måske, at når man benytter en "Tiefspüler", er det undertiden ... hmm ... larmend? :-)

-- snorri
Luise

Beitrag von Luise »

En anden fordel ved denne slags toiletter er vel, at man ikke bliver våd bagi, hvis der er fart på afføringen eller hvis det har en vis volumen, da det her ikke rammer vandet med et plask...
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

:-)))
Det er jo et dejligt emne ... :-P

-- snorri
Tranberg

Beitrag von Tranberg »

http://www.klinkerinfos.de/term1646.html

Als Flachspüler oder Flachspülklosett wird eine Art WC bezeichnet, bei welcher sich im Inneren ein flaches Becken und davon abgehend der sog. Geruchsverschluss (also die ständig mit Wasser gefüllte Vertiefung zum Abflussrohr).

@Ursel: hvis man har træg mave skal man bruge 30 liter vand for at holde hørmen borte.

@Luise: "En anden fordel ved denne slags toiletter er vel, at man ikke bliver våd bagi, hvis der er fart på afføringen eller hvis det har en vis volumen, da det her ikke rammer vandet med et plask..."

Hvis det har en vis volumen i en Flachspüler bliver man ikke kun våd bagi.....

Alt i alt en skrækkelig fejlkonstruktion.




Bearbeitet von - Tranberg am 21.12.2004 17:53:26
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Hej!

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Helvetica, arial" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Hvis det har en vis volumen i en Flachspüler bliver man ikke kun våd bagi.....<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Helvetica, arial" size=2 id=quote>
Det bliver jo bedre end bedre ... X-(

"Flachspüler" stinker ikke meget mere end normale toiletter. Jeg tænker bare an de er meget ulækker, og man må børste dem mere end hyppiger.

Er "Flachspüler" noget specielt tysk? Jeg hat aldrig tænkt om det ...

-- snorri
evi jensen
Mitglied
Beiträge: 1080
Registriert: 01.12.2002, 09:42
Wohnort: bindslev, Danmark

Beitrag von evi jensen »

hej,
min mand klager over det samme, han synes de er ulækker og stinker mere. men måske ligger grunden til den stærkere duft i alle de øller, vi drikker i tyskland?????
en af mine tyske kamerater klagede over vorses danske wc, som andre her også har sagt, sagde han det sprøjtete ham på sin allerwertesten.
men nu kommer toppen: han påstos også at en vis mandlig lropsdel hang i vandet. nu kender jeg ham ikke så godt at jeg kunne be- eller afkrafte det, men mon ikke det er lidt blærerøv i ham????
hej hej, evi
Felicitas R.

Beitrag von Felicitas R. »

Hejsa

det er en rigitg sjovt diskussion !!

Hilsen og en stor smil
Felicitas
Nobert
Mitglied
Beiträge: 70
Registriert: 14.12.2004, 23:35
Wohnort: Bremen, Deutschland

Beitrag von Nobert »

@ evi jensen

Tiefspüler:
WC, bei dem die Exkremente des Nutzers direkt in das im WC stehende Wasser fallen. Vorteil: weniger Geruchsbelästigung.

Aber: einige Spritzer sind meist nicht zu vermeiden (Tipp: einige WC-Papier-Blätter auf den Wasserspiegel legen!)

Tiefspülklosett:
Der Tiefspüler hat die Form eines wassergefüllten Trichters. Das Wasser stellt hierbei einen wirkungsvollen Geruchsverschluss dar, da er die Ausscheidungen auf schnellstem Wege aufnimmt. Sieht man von dem unangenehmen „Plumps“-Effekt ab, hat der Tiefspüler noch den Vorteil, dass es im Gegensatz zum FLACHSPÜLER meist keiner Nachreinigung bedarf

Tipp bei Flachspüler: Wenn das große Teil gefallen ist – sofort spülen

Grüße Nobert
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Helvetica, arial" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>men nu kommer toppen: han påstos også at en vis mandlig kropsdel hang i vandet.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Helvetica, arial" size=2 id=quote>
:-))))))))
Det må være en underlige anatomi ... eller han sidder omvendt på wc'en :-)

-- snorri

Bearbeitet von - snorri am 22.12.2004 09:38:33
Tranberg

Beitrag von Tranberg »

Tak for hjælpen, jeg var aldrig selv kommet på at det hed en "Flachspüler"
http://www.heika-heizungsbau.de/Sani3_Abfluss_WC_Tiefspueler.htm

"...80 Prozent aller verkauften WC-Schüsseln sind Tiefspüler. Sie lassen weniger Gerüche entstehen und sind besser zu reinigen."

"Flachspüler hat vor allem dann Vorteile, wenn es wichtig ist, Kot und Urin kontrollieren zu können wie in Krankenhäusern, Altenpflegeheimen oder in Haushalten mit kleinen Kindern. Gegenüber dem Tiefspüler gibt es bei regelmäßiger Reinigung keine hygienischen Beeinträchtigungen, wie oft befürchtet wird. Allerdings ist die Benutzung der Toilettenbürste häufiger notwendig und bei Benutzung ist die Geruchsentwicklung stärker."

De franske pedallokummer er dog i en klasse for sig.

Bearbeitet von - Tranberg am 22.12.2004 10:42:20
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Hej Tranberg!

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Helvetica, arial" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>oder in Haushalten mit kleinen Kindern<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Helvetica, arial" size=2 id=quote>
Det er et godt stikord: Små børn undertiden er bange for at "falde ind", og "Flachspüler" ikke er så dybt, så det er nemmere at overbevise ens børn an benytte toilettet i stedet for bleer.

-- snorri
Luise

Beitrag von Luise »

Nu hvor diskussionen alligevel har taget en sådan drejning...
Kan jeg ikke lade være med at supplere med følgende kategoriseringer, der virkelig er plattte, men også lidt sjove, som dog ikke kan lade sig gøre i et toilet med scene:

Spøgelses Bæ:
Det er den hvor man mærker bæen komme ud, der er bæ på toiletpapiret, men når man kikker er der ingen bæ i lokummet.


Isbjerg Bæ:
Bæen er så lang, at en tredjedel af den stikker op af vandet.

"Dunke" Bæ:
Det er den bæ man skider så hurtigt, at røvbalderne bliver plaskvåde af toiletvand.

Yo-Yo Bæ:
Den bæ der kommer halvt ud, da der træder en anden person ind på toilettet, så man må trække den tilbage for ikke at skræmme den fremmede med det store plask det gir´ når den rammer vandet.
Tranberg

Beitrag von Tranberg »

Jeg synes nu at jeg har holdt en sober tone Luise :-(