Genvejstast i Internet Explorer

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
JanOdense

Genvejstast i Internet Explorer

Beitrag von JanOdense »

Hej. Jeg oversætter i både Word og IE. Jeg foretrækker at bruge dansk tastatur, fordi jeg ellers altid bytter rundt på z og y. Jeg ved, at jeg kan skrive "ß" ved at trykke Alt + 225, men findes der ikke en nemmere måde? Jeg kunne tænke mig at lave en genvejstast, således, at jeg f.eks. kun behøver at trykke Alt+D e.l. for at skrive "ß". Det er nemt nok at sætte op i Word, men er der nogen der ved, hvordan det skal gøres i IE?
Venlig hilsen
Jan
Zuletzt geändert von JanOdense am 05.03.2005, 10:39, insgesamt 1-mal geändert.
Martin Hofer

Beitrag von Martin Hofer »

Hej Jan,

ja, der er en mulighed: "Tastaturanpassung V1.5", et lille program af Olaf Radeke, gør det muligt at skrive tyske "Umlaute" uden at skifte til et tysk tastatur:
http://www.barth-ostsee.de/software/tast.htm

Jeg har endnu ikke prøvet det (jeg foretrækker at benytte et dansk tastatur-layout på mit tysk tatstaur), men jeg har hørt fra mange sider at det fungerer dejligt.

Hjælper det?

-- Martin
Zuletzt geändert von Martin Hofer am 13.04.2005, 11:22, insgesamt 1-mal geändert.
JanOdense

Beitrag von JanOdense »

Tusind tak, det virker perfekt! Meget mærkeligt, at sådan noget ikke findes som indstillingsmulighed i IE. Nu slipper jeg får "museskader"...
runesfar

Beitrag von runesfar »

hvis du vil slippe helt for museskader, så skift til opera.
JanOdense

Beitrag von JanOdense »

Jeg bruger Opera til daglig, men den virker ikke på alle sider, især ikke, hvis der er høj sikkerhed på (det er der på de sider, jeg oversætter). Ellers tak for tippet.
Hilsen Jan