Brev fra trafikministeren modtaget

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
admin

Brev fra trafikministeren modtaget

Beitrag von admin »

På Tysk.dk har vi modtaget et brev underskrevet af den danske trafikminister Flemming Hansen. Det lyder som følger:

-------
<b>Vedrørende togforbindelse København – Berlin</b>

Tak for brev af 24. november med tilhørende støtteerklæringer til genoprettelse af togforbindelsen København-Berlin, som bekræfter min fornemmelse af at spørgsmålet optager ganske mange mennesker.

Også jeg imødeser en udmelding fra Connex om hvorvidt man ønsker at påbegynde en togtrafikbetjening mellem København og Berlin, hvilket jeg synes ville være et godt initiativ.

Men jeg er også klar over, at det bestemt ikke er nogen enkel ting at påbegynde helt ny togtrafik og at der givetvis er mange forhindringer, som skal overvindes.

Regeringen har gerne ville understøtte initiativet i den udstrækning vi har mulighed for det, og det er på den baggrund, at vi har afsat 15. mio. kr. til en levetidsforlængelse af banen mellem Gedser og Nykøbing Falster.

Med venlig hilsen
<i>Underskrift</i>
Flemming Hansen

J.Nr. 624-2
Trafikministeren – Frederiksholms Kanal 27 – 1220 København K. Tlf.: 33 93 33 55
Zuletzt geändert von admin am 08.12.2002, 07:06, insgesamt 1-mal geändert.
sv

Beitrag von sv »

Hat jemand von diesem Thema mal wieder was gehört oder sind die Billigflieger mittlerweile zu billig geworden ?

Er der én der har hørt noget om dette emne eller er det blevet for billigt at flyve i mellemtiden ?

Hilsner
Stefan
Martin H.

Beitrag von Martin H. »

Hallo Stefan,

jeg har ikke hørt noget om sagen i medierne siden 2002.

Jeg tror også at "die Billigflieger" foreløbig har taget luften ud af den sag.

Fra 1.5.2006 flyver AirBerlin også mellem København og Berlin.
http://www.dk-forum.de/forum/viewtopic.php?t=5710

Jeg har selv lige købt en flybillet til Berlin med Easyjet for 350 kr. for en returbillet inkl. skatter/afgifter :D

hilsener
martin