Berlin. hvilke områder i Berlin Gode og dårlige !!!

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
boxpower
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 13.03.2006, 12:36
Wohnort: denmark
Kontaktdaten:

Berlin. hvilke områder i Berlin Gode og dårlige !!!

Beitrag von boxpower »

Hejsa

var i berlin for et par år siden, var helt vild med byen, og nu snakker alle om det er billigt at købe lejligheder i Berlin, så kunne godt tænke mig at erhverve mig en lejlighed, til starte med er det en investering. og jeg vil leje den ud. Men så er det lige hvor skal man køber den !!! og er der nogle revisorer til rimelige penge der tager sig af administrationen. havde hørt at mitte berlin skulle være godt samt Charlottenburg skulle være de bedste bydele !! :?:
og er der forskel på priserne i de gamle øst og Vest zoner....
runesfar

Beitrag von runesfar »

Hvilke områder der er gode og dårlige hvis du køber som investering????

Jeg ville nok aldrig købe i Wedding, Neukölln eller Kreuzberg - eller i Hohenschönhausen.

Hvilke områder, der giver det bedste afkast på længere sigt er snart sværere. Om 20 år vil PB måske være et sølvbryllupskvarter - og de unge og smarte bo et andet sted.

Jeg må dog indrømme, at jeg er lidt skeptisk mht at købe fast ejendom i Tyskland som investering.

For det første daler befolkningstallet jo drastisk - og med det vil efterspørgslen også vil falde.

For det andet er jeg ret skeptisk mht fremtidsudsigter - meget mere end jeg er for Danmark: Det er så klart, hvad der skal gøres her; men der er en systemimmanent inerti, der blokerer for aktive tiltag - og nogle gange leder til direkte kontra-produktive løsninger. F.eks. har PISA været diskuteret i fem år nu - og lige nu ser vi endelig et svar fra det politiske liv: Uddannelse bliver gjort helt til Ländersache!!!!

Det - og en række andre initiativer - er den bedste måde at gøre Tyskland til Congo Nord på.

Kort sagt: Jeg ville ikke lægge mine pensionspenge i et håb om Blühende Landschaften hernede.
Marion1

Beitrag von Marion1 »

gelöscht
Zuletzt geändert von Marion1 am 10.02.2007, 15:17, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

Jeg kender flerer som har købt eller vil købe egendom her i Berlin -
for mig lyder det altid som om at danskerne "bare lige vil købe" en lejlighed -
nogle gange har man ikke gjort sig tanker om at det måske er lidt mere kompliceret end man tror og at man nok skal sætte sig ind i en del ting inden man for alvor køber - (dette skal ikke opfattes som en personlig kritik).

Prøv at læse denne gode artikel: [url]http://nebelong.dk/sideindhold.asp?sideid=880[/url]


Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
boxpower
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 13.03.2006, 12:36
Wohnort: denmark
Kontaktdaten:

Beitrag von boxpower »

Hej Runesfar

1000 tak for svar, det var pænt af dig

Jeg vil tage tingene til efteretning i mine vurderinger. Jeg er først lige ved at tænke på det nu, fordi jeg ikke pt. ha råd til investere i noget i det opskruet danske markede.

Men havde godt nok fornemmelsen at de var lidt sløve og bureaukratisk i tyskland, da jeg handler en lille smule med et firma i berlin.
Men synes det er fed by.

Ha en god weekend


runesfar hat geschrieben:Hvilke områder der er gode og dårlige hvis du køber som investering????

Jeg ville nok aldrig købe i Wedding, Neukölln eller Kreuzberg - eller i Hohenschönhausen.

Hvilke områder, der giver det bedste afkast på længere sigt er snart sværere. Om 20 år vil PB måske være et sølvbryllupskvarter - og de unge og smarte bo et andet sted.

Jeg må dog indrømme, at jeg er lidt skeptisk mht at købe fast ejendom i Tyskland som investering.

For det første daler befolkningstallet jo drastisk - og med det vil efterspørgslen også vil falde.

For det andet er jeg ret skeptisk mht fremtidsudsigter - meget mere end jeg er for Danmark: Det er så klart, hvad der skal gøres her; men der er en systemimmanent inerti, der blokerer for aktive tiltag - og nogle gange leder til direkte kontra-produktive løsninger. F.eks. har PISA været diskuteret i fem år nu - og lige nu ser vi endelig et svar fra det politiske liv: Uddannelse bliver gjort helt til Ländersache!!!!

Det - og en række andre initiativer - er den bedste måde at gøre Tyskland til Congo Nord på.

Kort sagt: Jeg ville ikke lægge mine pensionspenge i et håb om Blühende Landschaften hernede.
boxpower
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 13.03.2006, 12:36
Wohnort: denmark
Kontaktdaten:

Beitrag von boxpower »

Hej maybritt

1000 tak for svar igen, det er pænt af dig.

Jeg forstår ganske udemærket hvad du mener, der er bare ikke noget i denne verden der er "bare lige til "

Det ved jeg fra mit lillle firma, det er absolut INTET der er bare lige til. heller ikke udlandshandel eller ejendomshandel. Derfor er jeg i den fase at jeg de næste ca 4 - 6 mdr. når jeg har tid vil se hvad jeg kan finde ud af om Berlin, og så konkludere om jeg skal gå i gang og købe min første lejlghed. Jeg har simpelthen ikke nok penge til at gå ind og gøre noget i danmark til de priser de har nu.. og så når man kan få lejlgheder til rimelige priser i berlin så jeg dette som en mulighed.


og så er jeg lidt vild med derlin, selvom jeg kun har været der en gang, og da jeg studerede på uni for 5 år siden ville jeg ha læst et år i Berlin , men blev desværre ikke til noget..

har læst artiklen, og vil i den kommende tid søge lidt mere info om erlin og de forskellige by områder mv..

ha en god weekend maybritt

maybritt hat geschrieben:Hej!

Jeg kender flerer som har købt eller vil købe egendom her i Berlin -
for mig lyder det altid som om at danskerne "bare lige vil købe" en lejlighed -
nogle gange har man ikke gjort sig tanker om at det måske er lidt mere kompliceret end man tror og at man nok skal sætte sig ind i en del ting inden man for alvor køber - (dette skal ikke opfattes som en personlig kritik).

Prøv at læse denne gode artikel: [url]http://nebelong.dk/sideindhold.asp?sideid=880[/url]


Maybritt
boxpower
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 13.03.2006, 12:36
Wohnort: denmark
Kontaktdaten:

artikel io penge og privat økonomi nr 2 2006

Beitrag von boxpower »

hejsa

skulle andre være intt har der været rigtig god artikel ( 4 helsider ) i penge og privat økonomi 2 2006 om berlin, og de gode områder mv. Men stadig er det vel en jungle. for Berlin er SKU en stor by...
Robertinho
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 05.04.2006, 18:06

Beitrag von Robertinho »

Jeg har lige købt en lækker lejlighed dernede. Jeg brugte drengene fra www.bo-i-berlin.dk. De fandt en lejlighed til mig dernede efter at jeg havde fortalt dem hvad jeg ledte efter og de sørgede også for at det juridiske, så jeg skulle egentlig bare skrive under... hehe...dejlig nemt - og billigt. Jeg købte i Prenzlauer Berg. Det er klart det mest trendige sted og i rivende udvikling. Ellers ville jeg anbefale Mitte eller Friedrichshain.. :D
boxpower
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 13.03.2006, 12:36
Wohnort: denmark
Kontaktdaten:

Beitrag von boxpower »

Hejsa Robertinho

1000 Tak for info. Jeg vil da lige tage kontakt til dem.

håber din er fed, hvad måtte du betale for den.

jeg er sku bare på kig efter billigst muligt , og senere når jeg får råd en lidt dyrer.




Robertinho hat geschrieben:Jeg har lige købt en lækker lejlighed dernede. Jeg brugte drengene fra www.bo-i-berlin.dk. De fandt en lejlighed til mig dernede efter at jeg havde fortalt dem hvad jeg ledte efter og de sørgede også for at det juridiske, så jeg skulle egentlig bare skrive under... hehe...dejlig nemt - og billigt. Jeg købte i Prenzlauer Berg. Det er klart det mest trendige sted og i rivende udvikling. Ellers ville jeg anbefale Mitte eller Friedrichshain.. :D