Tyskernes holdning til danskerne

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Fenja

Tyskernes holdning til danskerne

Beitrag von Fenja »

Hej allesammen! Jeg læser erhvervskommunikation og tysk på handelshøjskolen i århus og vi er igang med en projektopgave, der går ud på at analysere tyskernes forhold til danskerne! Hvis nogen af jer af noget materiale liggende eller kender til nogle gode internetadresser, ville det hjælpe utrolige meget! På forhånd rigtig mange tak!!!!!


PÅ TYSK: hallo allle zusammen! Ich studiere "Betriebskommunikation und Deutsch" an einer Høheren Lehranstalt in Århus. Fuer unser ersten Examen haben wir ein projekt mit der aufgabe einer Analyse der Haltung der Deutschen den Daehnen gegenueber. Hast du Material oder empfehlungen von Buecher, internet-seiten, dann waere ich sehr froh! Vielen Dank
Zuletzt geändert von Fenja am 07.11.2002, 14:26, insgesamt 1-mal geändert.
Kurt

Beitrag von Kurt »

Hallo Fenja,
jeg har lige læst dit indlæg, som allerede ligger et stykke tid tilbage. Jeg læser p.t. på universitet i Flensborg og er i gang med mit speciale, som omhandler lignende emne - dog mere om de fordomme, tyskerne møder i Danmark. I denne forbindelse ville det være interessant at læse jeres arbejde - måske er der noget i deet af relevans for mit speciale. Ville det være muligt at læse opgaven - forudsat i er færdige med den i mellemtiden?
På forhånd tak for et - måske - positivt svar.

Venlig hilsen
Kurt
Zuletzt geändert von Kurt am 23.05.2003, 02:31, insgesamt 1-mal geändert.
Gast

Beitrag von Gast »

Hallo!

Jeg studerer i Tyskland. Der er et bog, som maaske kunne hjaelpe dig (men desvaerre er det paa tysk):

Detering, Heinrich (Hrsg.)
"Dänisch-deutsche Doppelgänger. Transnationale und bikulturelle Literatur zwischen Barock und Moderne"
Göttingen, Wallstein-Verlag 2001
(ISBN: 3-89244-356-4)

Det handler lidt mere om danske-tyske litteraturvidenskab, men maaske finder du der flere informationer.

Viele Grüße aus München,
Eike
Zuletzt geändert von Gast am 23.05.2003, 16:15, insgesamt 1-mal geändert.
Kurt

Beitrag von Kurt »

Hallo Eike,
tak for dit svar med litt.tip. Jeg har læst andet af Detering, men måske kan det hjælpe mig yderligere. Tak for dit indlæg.
Kurt