Drillenisse benötigt Tagebucheintrag!!!

Oversættelser fra tysk til dansk
Übersetzungen von Dänisch nach Deutsch
Antworten
MaReNi
Mitglied
Beiträge: 42
Registriert: 30.05.2005, 18:01

Drillenisse benötigt Tagebucheintrag!!!

Beitrag von MaReNi »

Hallo!

Heute brachte mein Sohn Magnus einen Julenisse mit aus dem (dänischen)Kindergarten. Dieser hüpft jeden Tag in eine andere Tasche und stellt bei den Kindern zu Hause allerhand Blödsinn an. Nun hat dieser "Julius" auch ein Tagebuch dabei, in welches seine Erlebnisse eingetragen werden sollen.
Tja, und damit wären wir bei dem eigentlichen Problem. Ich lese und verstehe recht gut dänisch aber schreiben...!!!
So möchte ich euch bitten, ob ihr mir bitte folgenden Text übersetzen könntet:

Heute bin ich in Magnus Rucksack gehüpft. Als der Kindergarten zuende war, fuhren wir mit dem Bus zu ihm nach Hause. Sein Papa hat uns vom Bus abgeholt und Magnus hat sofort erzählt das ich ihn heute begleite. Zuhause angekommen haben wir es uns gemütlich gemacht und Schokoladenkuchen gegessen. Danach haben wir Magnus Papa gezeigt was Nisser so alles können: tanzen, singen, Purzelbäume machen u.s.w. Wir haben zusammen mit Autos gespielt und Memory. Dann kam Magnus Mama nach Hause. Sie hat für uns Abendbrot gemacht und Magnus hat mir, in der Zwischenzeit ein eigenes Bett aus einem Schuhkarton gebaut. Das ist so gemütlich, ich freue mich schon aufs Schlafengehen.
Am Tisch habe ich die Gabeln versteckt und später auch Magnus Schlafanzug. Den mußte er lange suchen! Hihihi!!!
Am besten hat mir gefallen das ich mit Jorin (Magnus Hund) und Lily (Magnus Katze) so schön kuscheln konnte.
Jetzt dürfen wir noch das Sandmännchen im Fernsehen ansehen und dann müßen wir schlafen gehen.
Morgen müßen wir wieder ganz früh aufstehen und mit dem Bus zum Kindergarten fahren. Dort hüpfe ich dann zu einem anderen Kind in die Tasche.
Liebe Grüße Julius


Falls sich jemand findet der mir bei der Übersetzung hilft, möchte ich schon im Voraus "Vielen Dank" sagen.
Ganz liebe Grüße
Nicole
Vilmy
Mitglied
Beiträge: 3711
Registriert: 12.01.2006, 11:07
Wohnort: Sønderjylland, DK

Beitrag von Vilmy »

Ein Entwurf:


I dag har jeg gemt mig i Magnus rygskæk. Da vi skulle hjem fra børnehaven tog vi bussen. Magnus Papa ventede på os ved busstoppestedet og Magnus fortalte med det samme, at jeg var med i dag. Derhjemme hos Magnus hyggede vi os og spiste chokoladekage. Derefter viste vi Magnus Papa, hva vi nisser kan: danse, synge, slå koldbøtter og meget andet. Wir legede også med biler og spillede vendespil. Så kom Magnus Mama hjem. Hun lavede aftensmad til os, og i mellemtiden byggede Magnus en seng til mig af en skotøjsæske. Den er blevet så hyggelig, at jeg glæder mig til at gå i seng.
Ved spisebordet gemte jeg gaflerne og senere også Magnus pyjamas. Han måtte lede meget længe! Hihi!
Det bedste var, at jeg kunne hygge mig med Jorin (Magnus hund) og Lily (Magnus kat).
Nu vil vi se fjernsyn for dig/Ole Lukøje på TV. Derefter skal vi i seng og sove.
I morgen skal vi stå meget tidlig op og tager bussen til børnehaven igen. Og så gemmer jeg mig i et andet barns taske.

Kærlig hilsen fra Julius
MaReNi
Mitglied
Beiträge: 42
Registriert: 30.05.2005, 18:01

Danke!!!

Beitrag von MaReNi »

VIELEN DANK VILMY !!!

Du hast mir sehr geholfen.

Einen schönen Abend wünscht Dir
Nicole
busra
Mitglied
Beiträge: 65
Registriert: 29.04.2007, 19:10

Kønnt Ihr mir bitte meine Fehler korrigieren!!

Beitrag von busra »

I dag har jeg gemt mig i Emils rygskæk. Da vi skulle hjem fra børnehaven hentede Emils mor os. Emils lille bro Enis hentede vi bagefter, og Emils forælte med det samme, at jeg var med i dag. Plus 2 dag extra ( hele weekenden) Emil var heldig. Derhjemme hos Emil hyggede vi os og spiste mad. Lidt senere kommte Emils far hjem. Emil viste sin far, hvad vi nisser kan: danse, syge, slå koldbøtter og meget andet. We legede også med biler og spillede vendespil. Jeg siddede på sofa., og i mellemtiden byggede Emil en seng til mig af en mc queen case. Den er blev så hyggelig, at jeg glæder mig til at gå i seng. Før vi gik i seng gemte jeg Emils nattøj. Han måtte lade meget længe. Hi, Hi :) nexte morgen vækeded Emils mor os tidligt, fordi vi skal til foodbold. Jeg var meget nygsgerig. Først skal vi spise morgenmad, og bagefter skal vi køre med Emils onkel. Ved spisebordet gemte jeg gaflerne. Emil skal find sin gaffel det var meget sjovt. Emils mor har lavede kage til juleafsluttning til fodbold. Da vi var i fodbold skal jeg være i Emils rygsæk, men jeg hørte mange børnenens stemme og fra bolden. De spiste kage og drikkede appeljuice. Efter vi kommet fra fodbold må jeg gerne kommer af fra rygsæken. Så kommte emils (onkels søn) til Emil og de spillede vi. bagefter gik han hjem. Senere om aften bleve Emil syg. Han har fik feber og han var meget træt. Han få medicin og fælled i sovn. Og jeg sovede i min mc queen case. Min sidste dag hos Emil, Emil vågnede om morgen og følede sig bedre end i gårs aften. Så legede vi sammen, Enis legede os med os. Vi spiste kage sammen med Emil. Og i dag har vi fik Pizza fra Emils far til aftensmad den var lækker. Emil skal i bad, og ventede på ham i hans værelse. Men jeg tænkte, at driller ham. Jeg gemte mig under hans pude. Den var sjovt, at Emil skal søge mig i hele huset. I sovetiden læste Emils mor en hostori til os, og fællede bagge to i sovn. nexte morgen gemte jeg mig igen i Emils rygsæk og vi gik til børnehaven.
Tamara
Mitglied
Beiträge: 128
Registriert: 02.11.2011, 23:10

Beitrag von Tamara »

Hallo, Busra,

ich denke mal, das Tagebuch müßte mittlerweile voll sein.
Verfasst am: 12.12.2006, 18:47 Titel: Drillenisse benötigt Tagebucheintrag!!
Wir schreiben ja bald schon das Jahr 2012!

Grüße

Tamara