Ansøgning

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Antworten
busra
Mitglied
Beiträge: 65
Registriert: 29.04.2007, 19:10

Ansøgning

Beitrag von busra »

Hej,

er denne ansøgning gode nok til en praktikplads?

kan i rette mine fejler, tak.

hilsen
busra


Praktikplads som butiksassistent

Måske står I og mangler hjælp i jeres butik. Derfor sender jeg jer denne uopfordrede ansøgning, da jeg har mange kvalifikationer at tilbyde jer og jeg har stor lyst til, at arbejde som butiksassistent.
Jeg er 31 år gammel. Jeg har erfaring med kunderne, da jeg arbejdede mange år ved siden af skole i fødevarebutik. Efter skolen har jeg uddannet mig som bankassistent i Tyskland. Siden 7 år bor jeg i Danmark. Jeg nu jeg er på HGV i AArhus, denne jeg vil gerne afslutte i Sommer 2013.
Da jeg arbejdede som kassedame har jeg haft et stort overblik over det hele. Jeg kan tilbyde jeg
- Betjening af kunder
- Kasseekspedition
- Vareopfyldning
- Varebestilling
- Prismærkning
Jeg håber på, at jeg kan klare det opgaver, I forventer fra mig. Derfor vil jeg gerne møde jer til en uforpligtende samtale, hvor I kan finde ud af, om jeg er noget for jer, i jeres forretning.
Jeg er interesseret i en praktikplads hos jer.
Med venlig hilsen


CV vedlagt
busra
Mitglied
Beiträge: 65
Registriert: 29.04.2007, 19:10

Ansøgning som bankassistent eller kontorassistent

Beitrag von busra »

Hej

kan i også korrigere denne her ansøgning, tak.

hilsen

busra


Ansøgning om en praktikplads som bankassistent/ kontorassistent

Hermed ansøger jeg en praktikplads hos jer som bankassistent.
Lidt om mig
Jeg er 31 år gammel. Jeg har erfaring med kunderne, da jeg arbejdede mange år, ved siden af skole i butikkerne. Efter skolen har jeg uddannet mig som bankassistent i Tyskland. Hvor jeg har haft en chance til få overblik over det hele i bankbranche. Jeg gik rundt i forskellig afdeling som eksempel
- Kredit
- Markler
- Service
- Personal
- Erhverv
Nu er jeg på HGV i Aahrus og planer til afslutter den i sommer 2013. Jeg vil gerne laver en praktikplads hos jer. Jeg forventer ikke, at jeg skal starte på en høj position, jeg vil gerne starte fra starten med det hele.
Det kunne være godt, hvis I kalder mig til en samtale hos jer.

Med venlig hilsen
Benutzeravatar
Lars J. Helbo
Mitglied
Beiträge: 7370
Registriert: 23.06.2002, 22:08
Wohnort: Sall
Kontaktdaten:

Re: Ansøgning

Beitrag von Lars J. Helbo »

Biggi hat geschrieben:
busra hat geschrieben:Efter skolen har jeg uddannet mig som bankassistent i Tyskland. Jeg bor i Danmark i 7 år. Nu jeg er på HGV i Aarhus, som jeg vil gerne afslutte til Sommer 2013.
Na ja, sagen wir so:

Efter skolen er jeg uddannet som bankassistent i Tyskland. Jeg har boet i Danmark i 7 år. Nu går jeg på HGV i Aarhus, hvilket jeg gerne vil afslutte i sommeren 2013.
[url=http://www.helbo.org]www.helbo.org[/url] - [url=http://www.sallnet.dk]www.sallnet.dk[/url] - [url=http://www.salldata.dk]www.salldata.dk[/url] - [url=http://friskole.netau.net]www.frijsendal.dk[/url]
Liv uden Bevægelse kan være godt nok for gulerødder og kålhoveder, som ikke er bedre vant. - N.F.S.Grundtvig
busra
Mitglied
Beiträge: 65
Registriert: 29.04.2007, 19:10

Bewerbung schreiben

Beitrag von busra »

hallo,

Danke fur die Antworten :)

In welcher Form, wurdest du den eine Bewerbung schreiben Biggi ?

gruss
busra
evi jensen
Mitglied
Beiträge: 1080
Registriert: 01.12.2002, 09:42
Wohnort: bindslev, Danmark

Beitrag von evi jensen »

ein ansøgning schreiben ist ja so eine sache. du musst selbstsicher auftreten. du schreibst: "jeg håber at jeg kan klare de opgaver osv." du hoffs`? hoffnung ist ja eine gute sache aber für eine bewrbung nicht genug. du musst ihnen sicher vermitteln, dass du die anforderungen erfüllen kannst.


du schreibst auch: jeg forventer ikke, at jeg skal starte på en høj position hos jer". was du NICHT erwartest interessiert keinen personalchef, sondern was du erwatest. das schreibst du zwar danach, aber da hat der grösste teil der personalchefs deine bewrbung schon in der akte p achiviert.

"det kunne være godt, hvis i kalder mig til en samtale". zu demütig, würde ich sagen. besser ist: " jeg står gerne til rådighed til en uddybende samtale" (nicht uforpligtende - damit zeigst du ihnen, dass du ja eigentlich nicht richtig erwartest, dass sie dich nach dem gespräch nehmen)

ausserdem würde ich an der einleitung arbeiten, dennder erste abschnitt, oder sogar der erste satz ist oft entscheidet ob deine bewerbung auf dem schreibtisch ode unter dem schreibtisch landet. du musst ihnen vermitteln, warum genau DU die richtige person für den job bist. also den satz, dass du dich nach der schule als bankassistent ausgebildet hast und du dir somit einen guten einblick und vor allem interesse für die arbeit in einer bank erworben hast, muss weiter nach oben.

viel glück mit den bewerbungen

hejhej, evi