Bilforsikring i Flensborg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mikadodk
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 07.04.2007, 12:24

Bilforsikring i Flensborg

Beitrag von mikadodk »

Hej alle.

Jeg har netop fået lejlighed i Flensborg, hvor jeg netop er igang med at gøre klar til at flytte derned.

Da jeg stadig har arbejde i Danmark og har brug for bil for at komme dertil, vil jeg høre om der er nogen herinde, der kan give mig nogen eksempler på, hvilke biler I har købt, og hvad forsikringerne til disse ca. koster?

Jeg er selv helt ny til bilforsikring, så prisen vil sikkert være lidt (eller en del) højere for mig, men er der bestemte størrelser af biler (jeg tænker på hk/ps), jeg helt skal holde mig fra.

Skriv endelig løs :)
Vilmy
Mitglied
Beiträge: 3711
Registriert: 12.01.2006, 11:07
Wohnort: Sønderjylland, DK

Beitrag von Vilmy »

Hej,

jeg har desværre ingen tal til dig, men det er en god ide, at du sllerede nu tænker på eventuelt at kunne bevises en eller anden form for anciennitet for at få så billig en forsikring som mulig.

vh. vilmy
Peter

Beitrag von Peter »

hej mikadodk,
i tyskland går forsikringspræmien efter hk, dvs je flere heste jo højere præmien.
Og en Opel Omega med 150hk koster meget mindre i præmien end en Golf med samme hk fordi Omegaen er en gammelmandsbil.
Og du skal have et bevis fra din gamle forsikring i hvilket trin du er(hvis du har)
ellers starter du som nybilist. Det er dyrt
Biler uden katalysator koster det hvide ud af øjnene i afgift