hjælp til job/bolig i tyskland søges

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
karina

hjælp til job/bolig i tyskland søges

Beitrag von karina »

Hej brugere på tysk.dk
Jeg er en pige på 18 år som bliver student til sommer og da jeg har en forkærlighed for tyskland og senere ønsker at læse tysk på handelshøjskolen, er jeg interesseret i at opleve tyskland på tæt hold. Jeg søger et job (ufaglært erhvervsarbejde) og et sted at bo fra omkring september måned. Jeg er tildels ligeglad hvor i landet jeg havner, da det er ikke det væsentligste.
Jeg har haft tysk i 6 år i skolen og behærsker det vel.

På forhånd tak, Karina
Zuletzt geändert von karina am 04.05.2002, 23:03, insgesamt 1-mal geändert.
Ruth

Beitrag von Ruth »

Hallo Karina,

es gibt einige Informationen unter http://195.185.214.164/iv/ (vom Arbeitsamt)unter "Vermittlung nach Deutschland". Vielleicht hilft das etwas weiter. Ich wünsche dir viel Glück bei der Suche!

Ruth
Zuletzt geändert von Ruth am 05.05.2002, 01:26, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej Karina!

Det lyder spændende at du har lyst til det.
Kig her:
http://www.eures.dk/jobsoegning.htm
EURES er en "sammenslutning" af arbejdeformidlinger i Europa.
Mht. at bo, mener jeg at det ikke er så svært i aviserne at fx. finde et værelse hos en privat.

Hilsen
Maybritt
www.DK-forum.de
Zuletzt geändert von maybritt h am 05.05.2002, 10:43, insgesamt 1-mal geändert.
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Karina....
der er ikke så svært som dansker at få arbejde her i det tyske. For vi har et godt ry! Det betyder dog ikke at alting kommer af sig selv. Man skal stadig kunne tage fat. Nu ved jeg ikke helt, hvad du vil, men der er flere forskellige muligheder; au pair- her kan Den danske Sømandskirke i Hamborg hjælpe med formidling af en plads (ulempen er her at du ikke kommer i kontakt med så mange forskellige mennesker - det kan dog også være en fordel for nogen...) eller et ganske almindeligt arbejde som f.eks. kassedame i en stor avis/bladbutik evt. på hovedbanegården i Hamborg...
Det var lige et par ideer.
Med venlig hilsen: Henning Nielsen (bosat i Hamborg)
Zuletzt geändert von henningnielsen am 07.05.2002, 16:48, insgesamt 1-mal geändert.
TT

Beitrag von TT »

Hej Karina,

Jeg kan tilslutte mig rädet om at arbejde i Hamburg, jeg har nu boet her i 3 Är, og syntes stadigväk at det er en super by. Hamburger Abendblatt om Lördagen er ikke helt därligt at kigge i.
mange hilsner og held og lykke . Thomas
Zuletzt geändert von TT am 07.05.2002, 21:14, insgesamt 1-mal geändert.
StSchiemann

Beitrag von StSchiemann »

Hei Hei Karina,

Du suchst noch eine Wohnung in Deutschland? Ich suche noch Nachmieter für eine Wohnung in Rostock und eine Wohnung in Lübeck. Wenn du Interesse hast, schau einfach mal auf meiner Homepage nach: http://www.schiemann.de.vu
Lieber Gruss
Steffen
Zuletzt geändert von StSchiemann am 29.05.2002, 12:56, insgesamt 1-mal geändert.
Helene1

Beitrag von Helene1 »

Hej

Har du fundet noget at bo i i Hamborg? Jeg skal selv flytte derned om kort tid, men ved ikke hvad jeg skal gøre med hensyn til bolig.

Mange hilsner fra Helene
Zuletzt geändert von Helene1 am 11.09.2002, 11:28, insgesamt 1-mal geändert.
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Man kan jo altid kigge forbi i Den danske Sømandskirke i Hamborg - der er ungdomsaften hver onsdag fra 19.00-22.00. (Den ligger i Dietmar Koelstr. v. Michaelies Kirche - nær ved U/S-Bahn stationen Landungsbrücken)Måske kan man få lidt hjælp dér eller nogle flere gode ideer....

Endnu en lille idee....måske ses vi?

Held og lykke + hilsner fra: Henning
Zuletzt geändert von henningnielsen am 11.09.2002, 19:08, insgesamt 1-mal geändert.
M

Beitrag von M »

Hejsa Karina.
Jeg står lidt i den samme situation som dig, bortset fra at jeg allerede er bosat i Hamborg med min kæreste. Han er også dansk. Jeg har boet i munschen i et halvt år, hvor jeg var aupair. Jeg har en uddannelse som social og sundhedshjælper. Nu mangler jeg så at finde et job i Hamborg og jeg er åben for forslag. Jeg er flittig og vil gerne lære noget mere tysk. Hvilket job det er, er egentlig ligegyldigt. Og vil jeg lige høre om der er nogen er en dansker-club i Hamborg?
Zuletzt geändert von M am 30.08.2004, 09:48, insgesamt 1-mal geändert.
flash

Beitrag von flash »

hej M,

der er flere muligheder for at moede danskere bl.a.: den danske bar Marktlöcke paa Karolinenstrasse. desuden er der vikinge aften den foerste torsdag i hver maaned, hvor en del danskere moedes til dansk hygge

Flash
Zuletzt geändert von flash am 07.09.2004, 14:45, insgesamt 1-mal geändert.
Jeanett

Beitrag von Jeanett »

Hej.
Jeg skal ned og læse på FU et semester fra 1. April-1.August, men mangler et sted at bo. Hvis der er nogen der kan hjælpe med kontakter etc. ville det være en stor hjælp. Er det helt umuligt at finde noget på forhånd, eller er man nødt til at vente til man kommer derned. Lige et andet soørgsmål, da mit kendskab til Berlin er begrænset. Hvis man skal læse på Freie Uni, i hvilken bydel skal man så bo, hvis det både skal være ok tæt på uni og ok tæt på selve Berlin? Håber der er nogen der kan hjælpe!?
Hilsen Jeanett