Hurtig og billig internetforbindelse i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
exelban
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 12.07.2007, 14:16

Hurtig og billig internetforbindelse i Berlin

Beitrag von exelban »

Hej
Jeg er lige flyttet til Berlin for at studere. Jeg har brug for en internetforbindelse i min lejlighed. Jeg bruger nettet temmeligt meget, så jeg er interesseret i noget der er relativt hurtigt. Dog har jeg et studentikost budget, så det må også meget gerne være billigt.
Er der nogen der kender nogle gode selskaber?
barthong
Mitglied
Beiträge: 190
Registriert: 30.12.2006, 21:40

Re: Hurtig og billig internetforbindelse i Berlin

Beitrag von barthong »

exelban hat geschrieben:Jeg er lige flyttet til Berlin for at studere. Jeg har brug for en internetforbindelse i min lejlighed. [...] Er der nogen der kender nogle gode selskaber?
Jeg ved ikke, om de er de billigste, men [url=http://www.alice-dsl.de/]Alice[/url] tilbyder internet (DSL) uden lange binding. Du skal nemlig passe på, fordi nogle selskaber kraver 24 måneder binding - og det betaler sig derfor selvfølgelig ikke, hvis du kun er en eller to semester i Berlin. [/url]
exelban
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 12.07.2007, 14:16

Beitrag von exelban »

Ja det glemte jeg at nævne. Jeg er her i et år, så en 2-åring binding er naturligvis ikke lige sagen. Jeg har hørt noget om et selskab der hedder Arcor. Er der nogen der har nogen erfaringer med dem?
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Som der ganske rigtigt er blevet skrevet binder man sig ved nogle selskaber i 24 måneder! Bl.a. ved Arcor.
Vælg hellere Alice der har du 4 ugers opsigelse. Og du kan fx. vælge DSL uden fastnettelefon, hvis du alligevel ringer det meste af tiden over mobiltelefon...


Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Congstar er nyt selskab - de skulle efter sigende være fleksible, altså uden binding og forholdsvis billige.

www.congstar.de

Det er dog et T-com datterselskab T-com kan jeg ikke ligefrem anbefale hvis det skal være nemt og hurtigt at få en opkobling....det er almen kendt at deres kundeservice og ventetider er "unter alle Sau"
annikade
Mitglied
Beiträge: 2008
Registriert: 18.07.2006, 16:38
Wohnort: Berlin v Deutschland
Kontaktdaten:

Beitrag von annikade »

lillebaek hat geschrieben:det er almen kendt at deres kundeservice og ventetider er "unter alle Sau"
Einspruch!
Ich jedenfalls hatte bisher noch nie und in keiner Hinsicht schwerwiegende Probleme mit Telekom & Co.!

Gruß

/annika
tysk-pige
Mitglied
Beiträge: 722
Registriert: 10.08.2007, 19:09
Wohnort: DK

Beitrag von tysk-pige »

..Ich schon... der Sprachcomputer bringt mich zum Schreien und ich bin sonst eher geduldig....und ich kann mir nicht vorstellen, wie ich das in einer anderen Sprache bewältigen sollte.
Gibt es diese ollen Sprachcomputer auch in Dänemark???

Gruß
HH-Deern
nielsen
Mitglied
Beiträge: 138
Registriert: 17.10.2006, 18:03
Wohnort: Frankfurt a.M.

Beitrag von nielsen »

Jeg ville ikke bekymre mig om der er 24 måneders binding eller ej, fordi:

1) jeg tror ikke det er lovligt indenfor EU at binde folk til sådanne kontrakter, hvis de fraflytter landet.

2) hvis det alligevel skulle være tilfældet så har de ikke en jordisk chance for at kradse pengene ind, hvis du bare husker at lukke din tyske bankkonto, når du forlader landet...

Jeg har selv internet gennem telekom, og det har jeg ikke haft nogen problemer med, men det skal dog siges, at de er cirka ligeså elskede hernede som TDC er det i DK :mrgreen:

Held og lykke med det!
"Und aus dem Chaos sprach eine Stimme zu mir: Lächle und sei froh, es könnte schlimmer kommen! Und ich lächelte und war froh - und es kam schlimmer."
galaxina
Mitglied
Beiträge: 3607
Registriert: 14.01.2007, 22:14
Wohnort: NN

Beitrag von galaxina »

24 monate bindung gilt nur solange das telekommunikation UN den service anbieten kann. in diesem zusammenhang kann ich nur die oft zu unrecht gescholtene Deutsche Telekom empfehlen. die sind weitaus besser als ihr ruf.
wirklich schlechten service kann man bei versanet erwarten.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

jeg tror ikke det er lovligt indenfor EU at binde folk til sådanne kontrakter, hvis de fraflytter landet.
Det tror jeg heller ikke.
Så er det vel værd at sammenligne priser og hurtighed.

Forøvrigt har jeg også dårlige erfaringer med telekom.

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

Tchibo?

Beitrag von Lars Rune »

Hej
Er der nogen som ved om tchibo også sælger internet forbindelse?
Kender en som har tchibo mobil abo (prepaid) og han ringer biliger end jeg gør med O2?
Tænkte skaffe et billig internet.
Berlin - kopenhagen.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

tchibo sælger ikke internet.
Hvad har du da for en O2 kort?

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."