Jeg overvejer at flytte til Tyskland !

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Rosebling
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 26.11.2007, 17:12
Wohnort: Sønderborg - Danmark (100% dansk & 30% tysk)

Jeg overvejer at flytte til Tyskland !

Beitrag von Rosebling »

:D Hej folkens.. :D

Vil lige starte med at sige, at jeg er ny bruger herinde, så jeg har ikke lige haft mulighed for at tjekke hele forummet for svar..

Sagen er den at jeg har en kæreste i Tyskland.. Nærmere Bielefeld.. Og jeg går med nogle planer om at flytte derned .. Han har desværre ikke mulighed for at flytte til DK da han er musiker og er bundet til noget kontraktværk.. Jeg er 20 år gammel og har stået på egne ben i 5 år nu.. Så jeg behøver ingen kære mama..

Jeg vil høre om der er nogle som evt. vil fortælle hvordan det "hele" fungere med at flytte til et nyt land.. Hvad jeg alt skal foretage mig m.m.

Mit tysk er desværre ikke noget at være stolt af, kan forstå 80% af en tysk samtale men kan ikke rigtig svare igen.. (Heldigvis kan kæresten flydende tysk).. (Og jeg er lærenem)..
Og så kan jeg engelsk lige så godt som jeg kan dansk faktisk..

Udover sproget hvad er det så man skal vende sig til?

Vil sætte pris på at blive overvældet med links om alt mellem himmel og jord inden for dette område med at flytte til Tyskland..

Jeg kan evt. træffes på binnemus@hotmail.com og herinde selvfølgelig ..

Venligst Sabrina Rosanes