Dansk lön til Tysk konto

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
setra1959
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 30.12.2007, 17:48
Wohnort: Friedrichstadt Deutschland

Dansk lön til Tysk konto

Beitrag von setra1959 »

Mim arbejdsgiver kan kun overföre min lön til en dansk konto. Jeg faar dem saa sendt videre til min bank her i Tyskland. Men det tager altid 3-5 dage,og koster ogsaa en del penge. Har overvejet en Eurokonto i Den Danske Bank,men mange steder SKAL man have en tysk konto (Telekom osv.)
Hvad er jeres erfaring?
mib777
Mitglied
Beiträge: 522
Registriert: 09.08.2005, 15:05
Wohnort: Im Grünen bei Flensburg

Beitrag von mib777 »

Der er ikke så mange muligheder du har. En helt ny type konto er på Norddeutsche Sparkasse, hvor de arbejder sammen med en danske bank (kan ikke husk navn nu :( ). Men den koster også en vis beløb hver måned.
Jeg har en konto hos Sydbank og det tager i gemsnit 3 dage til at have pengene flyttet fra den danske til den tyske konto (køres automatisk).
Kan du ikke genemføre din penge fra den danske konto via en EU-Standardüberweisung til en tysk konto. I tyskland har du flere banker hvor man få en gratis konto, hvis der kommer 1250 € eller mere hjem hver måned?
mvh
Michael
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Jeg har en konto i Lån og Spar Bank i Danmark. Der kan jeg overføre gratis til en tysk konto, også online vha. IBAN og SWIFT. . Det tager ca. 2-3 dage. I Tyskland har jeg Postbank, der kan man få en gratis girokonto, hvis der går mere end 1.250 Euro ind månedligt.