Flytte til Flensborg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

Hejsa

Jeg har en TT som måske er til salg. Kan ses i Flensborg.
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

det lyder rigtig fedt, har du spec på den? billeder, årgang osv?

og er der mulighed for at prøvekøre den?

:)
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

og hvad kunne du tænke dig af pris evt.?
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

?????
michaeldk
Mitglied
Beiträge: 16
Registriert: 02.05.2006, 10:08

Beitrag von michaeldk »

Chapper hat geschrieben:
michaeldk hat geschrieben:2. Det kan du komme langt med, jeg har hos FAB de er ærlige og billige, www.fab.sh
3. Ja de fleste kan du prutte pris på, men dog mest private, nogle handler kan du få ned med 500 euro, kommer an på hvilken bil du køber. Jeg har faktisk købt en fabriksny bil til 14.000 euro, hvor det var umuligt at prutte på prisen og ifølge de fleste forums kan det ikke lade sig at gøre det er en Dacia Logan MCV by renault. Men nok om det.
4. Ja men kun parabol, der er TV2 og DR1 over antennen, ellers med en DVBT box kan du få DR2 ned også.
5. Du skal finde dig en mægler eller søge på nettet, find en forsikring mægler som har mange forsikringsselskaber tilknyttet, min har kun 1 men det er nu billigt allivel :)
6. Du betaler stadig alt det suroptjente løn til dansk skattefar og AM, dog ingen kireskat, så er du en grænspendler :)
7. Du er fuld berretiget til at få fradrag fra din bopæl selmvom det ligger 30 km fra grænsen.


Tjah ellers go for it, det er super dejligt hernede og du kan både finde danske tandlæger, forsikringmægler, læger osv hvis man helst vil have det :) frisører er billige, vægtafgift er billigt, og maden.

Michael
Hej Michael

Har du nogle navne på de danske forsikringsmæglere (eller dem der har danske medarbejdere ) og evt. links til dem
Gå ind på google og søg på "versicherungsmakler flensburg"

Jeg bruger:
Hermut Otto
Gruuslandweg 14

Ellers så er der http://www.petersen-milde.de/ de har mange forsikringer tilknyttet men om de snakker dansk ved jeg ikke...men min kammerat har været glad for dem.
Men du kan lige tjekke deres hjemmesider ud, og evt ringe, tror ikke der er den store forskel i pris, men hvis man vil have en som kan snakke dansk kan det sagtens lade sig at gøre :)
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

armani_dk hat geschrieben:det lyder rigtig fedt, har du spec på den? billeder, årgang osv?

og er der mulighed for at prøvekøre den?

:)
Beklager, bilen er ikke til salg mere