Bo i flensburg og arbejde i dk

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
nielsen
Mitglied
Beiträge: 138
Registriert: 17.10.2006, 18:03
Wohnort: Frankfurt a.M.

Re: Bo i flensburg og arbejde i dk-tandlæger

Beitrag von nielsen »

wesensteen2008 hat geschrieben:...

Jeg vil godt vide mere om tandlæger og de ydelser man kan pårægne for de 10 euro kvartalet. Dækkes også tandfylninger?

Hvad med større - og dyre tandreparationer, kroner etc.?
Betaler man først hos tandlægen og så får pengene tilbage ved sygekassen?
Altsaa det med gratis tandpleje i Tyskland er som man tager det. Jeg er indtil videre kommet af med ret mange penge til min udmaerkede tyske tandlaege.

Du vil typisk faa daekket den billigst mulige behandling af sygesikringen, dvs du kan vaelge at faa trukket tanden gratis ud i stedet for at faa en krone. Det er selvfölgelig fint hvis det er en visdomstand, men ellers er det jo begraenset hvor fedt det er... vaelger man at faa en krone betaler man ved kasse 1.

Det samme gaelder for fyldninger, kun det billigste bliver daekket. I tilfaeldet med min tandlaege har hun slet ikke udstyret til at lave de billigste fyldninger, da hun hverken finder det tidssvarende eller fagligt forsvarligt... og en plastik fyldning af god kvalitet koster (surprise, surprise) cirka det samme som man ville have betalt i Danmark.

Tandrens betaler man selv, med mindre man er privatforsikret. Det koster typisk mellem 50 og 100euro afhaengig af hvor lang tid det tager.
"Und aus dem Chaos sprach eine Stimme zu mir: Lächle und sei froh, es könnte schlimmer kommen! Und ich lächelte und war froh - und es kam schlimmer."
bassoDK
Mitglied
Beiträge: 32
Registriert: 01.02.2008, 21:39

Beitrag von bassoDK »

Ved min tyske tandlæge fik jeg 2 x røntgen + tandrensning, kostede mig kun de 10 euro