Jeg flytter til Flensburg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Blenner
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 18.03.2008, 13:16
Wohnort: Meierwik, Glücksburg

Beitrag von Blenner »

PS hat geschrieben:Tak Henning,

Jeg er gået igang med at kigge de forskellige hjemmesider efter..

Jeg har fundet en bolig under sbv-flensburg som ligger i Westliche Höhe, men den er først klar "Mietbeginn" 1/6-08

Hvd betyder Betriebskostenvorauszahlung?

På lejlighederne derinde er samlet leje fx. 600 euro. Kan jeg så gå ud fra at det er inkl. el, vand og varme? Men der står ikke noget om Warnmiete eller nebenkosten..

Skal man være medlem for at kunne leje en af boligerne?
En af mine kammerater har boet hos sbv-flensburg. Efter hvad han siger er det en form for andelslejlighed/selskab. Dvs. at du skal købe en slags anpart for, at kunne bo til leje hos dem. Min kammerat er netop flyttet ud her d. 1. februar, men da sbv har en eller anden regel om at de kun tilbagebetaler de indskudte penge én gang årligt skal han nu vente til september før han får sine penge igen. Han får dem, men må vente meget længe på det.. :( Blot til info :D

De steder jeg har boet til leje har jeg typisk skulle betale 3 mdr. Kaltmiete i indskud. De penge er blevet sat ind på en neutral konto i mit navn. Når jeg så er flyttet fra lejligheden har jeg fået hele beløbet retur INKL. RENTER :D Dog har jeg i et enkelt tilfælde måttet betale ca. 25 euro for en nøgle jeg havde mistet, men det er jo stadig billigt sluppet i forhold til praksisen i DK :wink:

Mvh Michael
PS

Beitrag von PS »

Skylder vidst lige at komme med en update.

Er flyttet til flensborg og har fået en lejlighed tæt på centrum. Har også lige fået internet, så man kan komme i kontakt med omverdenen.


Så regner med at skulle se lidt på byen den kommende tid. Det bliver skønt når der bliver 20 grader og skyfrit..Glæder mig