www.dk-forum.de

Das Diskussionsforum von DK-Forum.de & Tysk.dk
Aktuelle Zeit: 18.10.2018, 06:42

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Autor Nachricht
BeitragVerfasst: 21.02.2004, 19:30 
Mitglied

Hej

Jeg bliver lige nød til at tilføje endnu et indlæg. Jeg vil meget gerne vide hvad der kræves for at få oprettet et telefon abonnement i tyskland. Hvad skal der til for at få en bank konto? Desuden vil jeg også gerne vide hvor jeg skal søge efter bolig i Berlin. Vil gerne bo centralt i et pænt område, regner med at skulle betale ca. 500 Euro i husleje incl. regninger er det nok?
Hvis der ellers er andet jeg behøver for at kunne flytte til Berlin så vil jeg være meget glad for at få det at vide. Jeg har arbejde, hvis det hjælper?

Alle links of egene meninger er velkomne. Læs venligst også indlæget "Neu in Berlin": www.dk-forum.de/forum/link.asp?topic_id=1643

Venlig hilsen

DAn

<font color=red>Overskrift og link ændret den 22.2.2004. Martin, Moderator</font id=red>

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 22.02.2004, 12:54 
Administrator

Hej!

for at få oprettet et telefon abonnement skal du selvfølgelig have en bolig - det er klart. Der findes flerer udbydere at telefon abonnementer, telekom er sikkert dem der er mest kendte.
Hos dem koster et alm. (analog) abonnement ca 19,- EUR om måneden, dertil kommer et engangsbeløb for oprettelse på 60,- EUR.
http://www.telekom.de/
Men du kan som sagt også få et fastnet abonnement hos andre.

For at få en bankkonto skal du fremvise en lønseddel, mange vil gerne se en arbejdskontrakt (tag også din opholdstilladelse og pas med).

Der bedste steder at søge efter bolig er efter min mening aviserne: Tagesspiegel og Berliner Morgenpost ellers kan man også finde noget via (den blå avis)www.zweitehand.de - måske kan du også kigge hos www.immoscout24.de under "Wohnen" > "Wohnung/Miete" og derefter Berlin.

Der er lidt svært at sige hvor der er "pænt" at bo! Du skriver ikke noget om lejligheds størrelsen?? 2 værelser går jeg ud fra (?)

Hvad mener du med "incl. regninger" - lys og varme? eller?

Der er nogle gange at udlejeren spørger om lønsedler for at se om man har råd til at kunne leje lejligheden! Så det hjælper absolut at have et arbejde..

Hilsen
Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>

Bearbeitet von - maybritt am 22.02.2004 12:56:35

"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 23.02.2004, 01:39 
Mitglied

Hej Maybritt

Tusinde tak for dit hurtige svar. Det jeg leder efter er en 2 værelses lejlighed i en pæn/sikker bydel. Det må meget gerne være et område hvor der bor unge mennesker og jeg vil aller helst bo i renoveret Altbau. Bor for tiden i London, så har lidt svært ved at forholde mig til hvor meget jeg skal give i husleje. Regner dog med at jeg kan slippe af med noget mindre end her. Tænkte på om det var muligt at finde noget smart til max 400 i Kaltmiete? Så skal man vel regne med ca. 150 oven i til variable omkostninger ikke sandt? Havde håbet lidt på at finde en lejlighed med tagterrasse, men det er nok lidt optimistisk. Skulle der dog være nogen der kender til en der er til leje så skriv endelig, så er jeg også villig til at gå op i prisen.
Håber jeg kan blive guidet lidt angående området da jeg virkelig ikke har nogen anelse. Har aldrig været i Berlin før, så nu håber jeg at jeg gør det rigtige ved at flytte hertil.
Glæder mig allerede til "Stammtisch", Tak for invitationen Ruth!

Venlig hilsen

DAn

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 23.02.2004, 09:06 
Administrator

Hej Dan,

hmm ja du her ret i at det er lidt svært at sidde i London og søge bolig i Berlin.
Det samme problem havde jeg da jeg rejste herned. Jeg var i Aarhus.
Det jeg gjorde var, at jeg boede i et værelse hos en familie indtil jeg fandt noget bedre - men det kunne jeg først finde efter jeg var taget hertil. Der gik jeg på jagt i aviserne og var hver weekende ude at kigge på lejlighed!
Dengang var boligsituationen også noget anderledes end idag. For det meste var der ca 50 – 70 mennesker der gerne ville have lejligheden jeg også ville have.....idag er det lidt anderledes boligsituationen er mere afslappet.
Måske har du mulighed for at tage et par dage til Berlin og søge lidt?

Hvilken bydel?
Jeg vil ikke råde dig til at bo i det „dybeste“ Kreuzberg eller Wedding (uden at fornærne nogen). Wilmersdorf, Mitte, Prenzlauerberg eller Friedrichshain....
Prøv at kigge hos www.immoscout24.de der kann du søge med „400 EUR som Kaltmiete“.
Mht. tagterrasse er det nok lidt utopisk med den pris du har sat! Selvfølgelig skal man altid se lejligheden, derefter kann man bedømme om huslejen er ok.

Maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>

"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde