vedrørede bil + bilforsikring i Tyskland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
madsns
Mitglied
Beiträge: 8
Registriert: 01.08.2008, 19:36
Wohnort: Kolding
Kontaktdaten:

vedrørede bil + bilforsikring i Tyskland

Beitrag von madsns »

Hej allesammen,

Jeg flytter til Flensborg til oktober og køber en bil idet jeg arbejder i Kolding.

Jeg købte en bil for første gang her i april og den sælger jeg jo da biler er en del billigere i Tyskland.

Jeg har ladet mig fortælle at de tyske bilforsikringer derimod er ekstremt dyre er det korrekt?
Mfg,
Mads
udo66

Beitrag von udo66 »

kigg her:

http://www.automobile.de/cgi-bin/deeplink.pl/praesenz/versichern/versichern.html

..der kan du udregne selv gebyr og forsikringsbeløbene.
Prøv det,
mvh
Udo
lailadk

Beitrag von lailadk »

Hej
jrg betaler 380 € om äret for min Opel Astra, 9 är gammel. Men jeg körer ogsä pä der mindste % som man kan. Jeg er forsikret hos Ontos. Du skal nok have et bevis fra din danske forsikring om hvor mange är du har kört uden at have skader.
Hilsen Laila
lillebaek

Re: vedrørede bil + bilforsikring i Tyskland

Beitrag von lillebaek »

madsns hat geschrieben:Hej allesammen,

Jeg flytter til Flensborg til oktober og køber en bil idet jeg arbejder i Kolding.

Jeg købte en bil for første gang her i april og den sælger jeg jo da biler er en del billigere i Tyskland.

Jeg har ladet mig fortælle at de tyske bilforsikringer derimod er ekstremt dyre er det korrekt?
Held og lykke i Flensborg - og husk at købe en diesel-bil :D

Bilforsikringer i Tyskland er væsentlig billigere end bilforsikringer i Danmark, da bilerne jo også er væsentlig billigere er det egentlig logisk nok....forudsat at man selvfølgelig ikke sammenligner en 18årig bilist i Tyskland og en elitebilist i Danmark.

I Tyskland opererer man med "Schadenfreiheitsklasser", alt efter i hvilken klasse du bliver placeret i, betaler man så en vis procentsats af forsikringens "normalpris", i starten over 100%, men det falder lynhurtigt hvis man ikke laver nogen skader.

Tjek fx www.versicherungsvergleich.de