del en flyttebil/ Umzugswagen Berlin/Kopenhagen

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
elcarlossos
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 28.12.2007, 00:17
Wohnort: Kbh

del en flyttebil/ Umzugswagen Berlin/Kopenhagen

Beitrag von elcarlossos »

Hej,
jeg skal flytte mine ting fra Berlin til Kbh, men det er lidt dyrt hvis man skal betale for tur og retur. Derfor leder jeg efter en, der gerne vil flytte den anden vej.... så kunne man leje en lille bil (tænker på en kassevogn) i Berlin eller Kbh og så kører den ikke tomt tilbage.
Det ville passe mig bedst omkring enten d. 11. okt., 19. okt., men også meget senere, hvis der ikke kommer så meget response på den her threat.
VH,

Carl
elcarlossos
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 28.12.2007, 00:17
Wohnort: Kbh

Beitrag von elcarlossos »

Hej Biggi,
tak for hjælpen! Men jeg tror ikke, at hjemmesiden er helt det rigtige for mig. Jeg vil jo ikke få hjælp af flyttemænd, men jeg skal selv køre bilen. Det handler altså kun om at dele lejeomkostningerne.

VH,

Carl
sven estridsson

Beitrag von sven estridsson »

Biggi hat geschrieben:Så prøv her: http://www.europcar.de/. Du kan leje i Berlin og give tilbage i København.

Biggi
my written danish isnt that sophisticated, so i answer in english, anyway, my movingday-experiences, i also asked europcar about renting in berlin, leaving the car in cph, but the amount was ridiculous high, so i rented a cheap "sprinter" at robben and wientjes, for 2 days! we filled the car on the evening of day one, entered one of the earliest ferrys to gedser day two and managed to catch one of the last ferrys back to rostock same day, all in all a rather cheap moving, because you pay only once for the ferry if you return same day, check scanline before, they might have changed something.

sharing expenses by sharing the car might be a possibillity, but also tricky because of insurance-rules, you have to ask your rentingservice about that.

maybe it is also a good idea to ask a friend of yours in copenhagen, to post a note in the faculties, in and around cph, might brighten up your chances finding a person, who has to bring stuff back to berlin, maybe some erasmusstudents or phdgrads, you know what i mean.

succes, andersen
elcarlossos
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 28.12.2007, 00:17
Wohnort: Kbh

Beitrag von elcarlossos »

Danke Andersen, du verstehst mich! Genau so etwas schwebt mir vor. Ich suche also jemanden, der sich eine Robbe mit mir teilt. Oder halt eine günstigen Kastenwagen aus Kbh. Ich könnte den auch mit runterfahren, wenn es am 10./11. Oktober wäre.

LG,

Carl