Bank i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
RikkeSvane
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 09.02.2009, 11:58

Bank i Berlin

Beitrag von RikkeSvane »

Jeg flytter til Berlin for et semesters tid, dvs. et halvt år. I den forbindelse har jeg tænkt mig at oprette en konto i en tysk bank og få EC-kort, så jeg kan betale med dét diverse steder og ikke behøver at rende rundt med en masse kontanter på lommen. Hvilken bank kan anbefales? Jeg har jo ikke de store summer, er studerende. Så det skal bare være en bank der er nem og venlig :)
Håber, I har nogle forslag.
Vh Rikke
Smiley22

Beitrag von Smiley22 »

eventuel en Sparkasse.

Jürgen
BenjaminBernhard
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 25.08.2008, 22:17
Wohnort: København og Berlin
Kontaktdaten:

Sydbank

Beitrag von BenjaminBernhard »

Hej Rikke

Jeg bruger selv Sydbanks grænsekonto, så kan du beholde din danske konto og dine danske kort og samtidig have en tysk konto med tilhørende EC-kort. Det fungerer nemlig meget godt.

Læs mere her: http://sydbank.de/sydbankdedk/produkter/loenogbudget/graensekonto

Held og lykke
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

Kostenlos Girokonto

Beitrag von Lars Rune »

Hej
Er der nogen som ved om der er en bank med gebyrfri Giro konto?
Jeg har haft Berliner Volksbank. Men fra Nytår koster deres Girokonto 5 euro. Jeg skal bare ha´en konto til Husleje, Finnanzamt, Handy og den slags i Berlin. Men betaler skat i danmark.
Netbank og Norisbank som er gratis, vil ikke ha´mig:

"Die netbank AG hat sich auf den deutschen Markt spezialisiert und eröffnet vorbehaltlich einer weiteren Prüfung Konten für deutsche Staatsbürger, die im Inland leben, sowie für ausländische Staatsbürger, die im Inland leben und hier steuerpflichtig sind.

Sofern Sie die Voraussetzungen erfüllen, können Sie gern ein Konto eröffnen"
Berlin - kopenhagen.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

Norisbank og Sparda Bank er begge to uden gebyrer. Jeg mener Postbank også er. Andre kender jeg ikke.

Hilsen
Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
frosch
Mitglied
Beiträge: 1660
Registriert: 05.08.2006, 19:44
Wohnort: Berlin

Konto in Berlin

Beitrag von frosch »

Hej Rikke,
ich kann die Postbank empfehlen, als Student ist das Konto kostenlos.
Das gilt auch für Ausländer, die Postbank möchte dann den Ausweis, den Nachweis des Studiums und eine "Meldebescheinigung" sehen. Das heisst, wo Du wohnst, bzw. polizeilich gemeldet bist (deutsche Bürokratie).

Als Vorteil bei der Postbank sehe ich, daß die Zentrale in Berlin ist und es noch relativ viele Postämter gibt, wo Du das Konto anmelden kannst und Geld holen. Aber auch die Automatendichte ist nicht schlecht.

Meine eigenen Erfahrungen mit der Postbank sind relativ gut.
frosch
Mitglied
Beiträge: 1660
Registriert: 05.08.2006, 19:44
Wohnort: Berlin

Nachtrag

Beitrag von frosch »

uups,, den Link vergessen:

www.postbank.de

bzw.

http://www.postbank.de/-snm-0184304698-1260012017-01c1c00000-0000000373-1260015223-enm-privatkunden/girostartdirekt.html;jsessionid=13D07CEB067055C66D0B94BC6047DA9F3280.b122
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

ja, den ser gratis ud

Beitrag von Lars Rune »

Fint, tak.
ja postbank ser jo gratis ud. Nu må jeg se når jeg er i berlin næste gang om de accepterer at jeg betaler skat i danmark?
Jeg har også kigget på comdirect.de som også har noget med posten at gøre. Den er vist også gratis.
Berlin - kopenhagen.