Bolig og job i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Line_M
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 28.04.2009, 00:41

Bolig og job i Berlin

Beitrag von Line_M »

Hej!
Jeg er en 20-årig Århusiansk pige som søger bolig og job i Berlin fra juni/juli 2009 på ubestemt tid. Jeg har en alm. gymnasiel uddannelse og er villig til hvilket job som skulle være ledigt. Jeg har hidtil arbejdet både for Dansk Supermarked, Fona, Build-a-bear Workshop, telefon-kundeservicedame hos Post Danmark og i øjeblikket i en vuggestue.
Lejlighedsmæssigt søger jeg også det der skulle være ledigt - dog foretrækker jeg Neuköln og Kreuzberg - Gerne tæt på Görlitzer Park. Jeg flytter alene til Berlin, men er også interesseret i at bo med andre som også leder efter lejlighed. Jeg er sådan set åben for langt de fleste muligheder :)
Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe, eller som kan lede mig i den rigtige retning.
naida
Mitglied
Beiträge: 99
Registriert: 26.07.2004, 14:42
Wohnort: Hörup, S-H, D

Beitrag von naida »

Hej LIne,

kik her www.wg-gesucht.de
hilsen naida
MarieKristine

Job/praktik i Berlin fra januar?

Beitrag von MarieKristine »

Hej alle!

Jeg er en 25-årig tyskstuderende, som til januar tager til Berlin i mindst et halvt års tid.
Boligen har jeg, da mine forældre har købt en lejlighed dernede, så det drejer sig om at finde et arbejde.

Jeg læser også engelsk og har afsluttet min BA i de to fag, så sprogligt skulle jeg kunne klare mig. Jeg søger rundt omkring, men hvis nogen har idéer ville det være skønt!
Er der f.eks. nogen der kender en god side vedr. opbygning af tysk CV og/eller jobansøgning?
Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på, når jeg søger?
Er uopfordrede ansøgninger velsete i Tyskland? Og skal disse udformes på en bestemt måde?

De bedste håbefulde hilsner fra Marie
Otis

Beitrag von Otis »

prøv også det her:

www.jobomat.de
Stephanie123
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 02.09.2009, 11:59

Beitrag von Stephanie123 »

Hej :)

Jeg er en pige på 19 år. Jeg afsluttede gymnasieuddannelsen i juni i år, og kunne rigtig godt tænke mig at flytte til Berlin i et halvt års tid efter jul. Jeg har hverken job eller bolig på plads endnu. Efter at have læst andre relevante tråde herinde står jeg tilbage med et par ubesvarede spørgsmål, som jeg håber, nogen kan hjælpe mig med at få svar på.

Hvilket område i Berlin vil være bedst for mig at komme til at bo i?
Jeg kunne godt tænke mig at bo i et område, hvor der er mange unge på min alder, og hvor det er sikkert at gå alene om aftenen og sådan.

Hvordan griber jeg jobsøgningen i Berlin bedst an?
Jeg har været rundt på en del tyske jobsøgningssider, men det virker noget uoverskueligt. Er det vejen frem, eller er det bedre/mere effektivt at tage et par dage til Berlin og gå rundt og spørge i butikker og andre steder?

Det ville være rigtig rart hvis nogle, der allerede har taget springet, kunne fortælle mig om deres erfaringer og komme med nogle tips :)

Jeg håber, i kan hjælpe mig! :)

Med venlig hilsen Stephanie
MarieKristine

Ungt kvarter

Beitrag von MarieKristine »

Hej Stephanie123

Jeg vil anbefale dig at søge bolig i Friedrichshain, Kreuzberg eller Prenzlauerberg. Det er dejlig steder og der er mange unge mennesker. Prenzlauerberg er det "pæneste" af de tre - der er rigtig mange børnefamilier.

Kh MarieKristine
Jan_K
Mitglied
Beiträge: 1673
Registriert: 19.08.2009, 11:10

Beitrag von Jan_K »

her kan du søger job og bolig: http://home.meinestadt.de/berlin

og det er en af tysklands storste online boligportal: www.immobilienscout24.de