Flytning til Flensborg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
tonny møller
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 22.05.2009, 10:08

Flytning til Flensborg

Beitrag von tonny møller »

Hej

Mig og kæresten regner med at flytte til flesborg næste år, hvis vi får vores hus solgt. Har læst en del herinde, og fundet svar på mange ting.
Dog har jeg stadig et par spørgsmål.

1). Jeg har bla. en miniature bullterrier. Så vidt jeg kan se, så er det kun den almindelige bullterrier der er omfattet af restriktioner. Nogen der ved noget om det.
Hvordan er tyskernes generelle syn på disse slags hunde..?
Vi regner med at købe noget i flesborg, men hvis vi vil starte med at leje, er det så et problem, hvis man har hunde med..?
Er der ellers nogle regler vedr. hunde i tyskland/flensborg.?

2). Internet. Hvordan er internettet i Flensborg. Kan man få fiber bredbånd, og hvilke hastigheder/priser snakker vi om..?

3). Telefon. Hvilket mobil selskab bruger i..? Dansk eller Tysk..?
Skal stadig arbejde i Danmark, skal jeg så have 2 sim kort et dansk og et tysk, eller er der en smart og billig måde at bruge samme telefon/sim kort i begge lande.

Finansering: Skal man låne penge til at købe hus for i Danmark eller Tyskland. Kan se, at flere danske banker tilbyder lån til køb af bolig i udlandet, men er det billigere at få en tysk bank og låne pengene der..?

Håber nogen kan hjælpe

TAK