Bilforsikring i tyskland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
WhatDK
Mitglied
Beiträge: 14
Registriert: 28.05.2009, 17:58

Bilforsikring i tyskland

Beitrag von WhatDK »

Hej
Jeg regner med at flytte til flensburg senere på året og i den forbindelse køber jeg også bil dernede. Jeg aner dog intet omkring bilforsikring i Tyskland. Hvilke firmaer tilbyder bilforsikring og er der nogle der kan anbefales? Hvad skal man være opmærksom på? Dyrere eller billigere end DK? Osv. osv... :) Jeg er 1. gangs køber af bil så i DK ville jeg skulle af med en stor pose penge for en forsikring. Håber dog det er lidt billigere i Tyskland da jeg ikke har tænkt mig at nøjes med en lille rusten spand :)
På forhånd tak.
Christian
Mitglied
Beiträge: 267
Registriert: 30.01.2003, 17:17
Wohnort: Halle/Westf., Deutschland

Beitrag von Christian »

Hej WhatDK.

Jeg anbefaler gamle threads her i forummet. Brug søgefunktionen. Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at spørge videre eller kontakt mig via pn.

christian
Kristian Thy
Mitglied
Beiträge: 47
Registriert: 19.02.2009, 14:35
Wohnort: Kopenhagen -> Bonn

Re: Bilforsikring i tyskland

Beitrag von Kristian Thy »

WhatDK hat geschrieben:Hej
Jeg regner med at flytte til flensburg senere på året og i den forbindelse køber jeg også bil dernede. Jeg aner dog intet omkring bilforsikring i Tyskland. Hvilke firmaer tilbyder bilforsikring og er der nogle der kan anbefales? Hvad skal man være opmærksom på? Dyrere eller billigere end DK? Osv. osv... :) Jeg er 1. gangs køber af bil så i DK ville jeg skulle af med en stor pose penge for en forsikring. Håber dog det er lidt billigere i Tyskland da jeg ikke har tænkt mig at nøjes med en lille rusten spand :)
På forhånd tak.
Som Christian siger er det et emne der har været oppe og vende en eller to gange før ... men groft sagt afhænger din præmie af følgende parametre:
  • Din alder (er du fyldt 25?)
  • Bilens ydelse
  • Er der andre end dig der bruger den, og er de fyldt 25?
  • Hvor parkerer du den? Aflåst garage, på gaden ... ?
  • Postnummer
  • Hvor langt kører du om året?
Die dumme Däne
Otis

Beitrag von Otis »

Og du kan overføre din DK-Bilforsikring med til Tyskland pga. EU.
F.ex. skadefri de sidste fem år osv.
Men systemet er ikke præcis det samme.