Flensburg den levende by... eller ?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
RikkeRM
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 05.09.2006, 11:01
Wohnort: Bonn

Beitrag von RikkeRM »

Hej

Jeg er født og opvokset i Harrislee og ja, man må i høj grad karakterisere den som en danskerby :) og ja, nogle vil beskrive den som en soveby. MEN jeg har nu været superglad for at bo der. Byen er rolig (nærmest ingen kriminalitet), meget velholdt, der er alt hvad man skal bruge i det daglige og så tager det ingen tid at komme til enten flensburg eller padborg (mine forældre kører dagligt til fx brugsen i padborg efter mælk, kærgården og Politiken :D ). Harreslev Danske Skole (1. - 6. klasse) er tilpas stor og med et godt "studie-miljø" hvis man kan kalde det; SSF Harreslev er en dansk forening med masser af gode og især velbesøgte arrangementer (diverse koncerter, foredrag m.m. med danske kunstnere); masser af danske sportsforeninger; der bor især mange børnefamilier i byen, busforbindelserne til flensborg er også udmærkede etc.

Efter 6. kl. begyndte jeg på det danske gymnasium, Duborg-Skolen i Flensburg og jeg havde på ingen tidspunkt problemer med at bo / pendle fra Harrislee til skolen; enten pr. cykel eller med bus. Og det koster (kostede....) heller ikke alverden at tage en taxa hjem efter en tur i byen. Så man er absolut ikke afskåret fra at deltage i Flensburgs kulturliv hvis man bor i "sovebyen" Harrislee

Amen :D :wink:
Rikke