Bil på tyske plader i DK

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Kenth
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 08.11.2005, 11:47
Wohnort: Dresden

Bil på tyske plader i DK

Beitrag von Kenth »

Jeg flytter retur til Danmark om et par måneder og påtænker at tage min bli med hjem.

Kærlighed er en svær én og det bliver skattefar så glad for.

Spørgsmålet er nu, om jeg må køre i min bil på de tyske i en overgangsperiode, f.eks. indtil jeg har fået bilen toldsynet, etc. og hvis ja, hvor længe.

Er der nogen der kan hjælpe med info her ?

Pft
mhnielsen

Beitrag von mhnielsen »

For at få et helt korrekt svar bliver du nødt til at ringe til DK
og forhøre dig.

I bund og grund er det ulovligt (og dyrt hvis man bliver snuppet) som dansk statsborger med adresse i DK at køre rundt i en bil på fremmede nummerplader. Omvendt er der sikkert specielle regler v. omregistrering/flytning.

Find adressen på told og skat i det område du flytter til.
Alternativt kan du ringe til motorkontoret hos politiet. De burde også vide det, men jeg har bare ikke så gode erfaringer med at få brugbare oplysninger fra dem.

Hilsen Mette
c-mus
Neues Mitglied
Beiträge: 4
Registriert: 12.03.2006, 09:29
Kontaktdaten:

Beitrag von c-mus »

Hejsa
jeg mener at overgangsperioden er 14 dage, sådan fungerer det når man som dansker og med bopæl i Danmark importerer en bil. du skal ihvertfald anmelde bilen til told & skat, fra den dag du har folkeregister adresse i Danmark igen.

prøv www.skat.dk


/Christina
fromms_de
Mitglied
Beiträge: 196
Registriert: 01.09.2003, 14:23
Wohnort: DK

Beitrag von fromms_de »

hej,
jeg er jo tysker der bor siden 2 år i dk, men der var en karenz tid af 3 monade, det man har til at omrigestrire eller op til et år hvis man måske skal flytte igen ud af dk, sodan har det en politibetjænt forklaret mig på en kontrolle. Det passer da også sammen med det det jag har fundet ud her på nettet ,og det er i hvert fal dene tider det de aktzepterer det har jeg ja nu selv oplæved. hilsner fromms_de
StefanD

Beitrag von StefanD »

Hej,

normalt skal du registrere din bil ind i 14 dage. MEN, hvad du kan prøve, er: der er en mulighed, for at køre en bil med udlandske plader for max et år. Du skal skrive til rigspoliti (der er en formular for det) og forklare for exempel at du ved jo ikke at du finde et job, eller du har en prøvetid på din nye firma eller bla bla bla. Så kan det godt være at du få et atest fo at køre med tyske pladder.

hilsen
Stefan