Forsikring på bil i Tyskland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
michaeldk
Mitglied
Beiträge: 16
Registriert: 02.05.2006, 10:08

Forsikring på bil i Tyskland

Beitrag von michaeldk »

Er der nogen som har styr på forsikring i tyskland?

Jeg er nybegynder og flytter til tyskland næste uge.
Og så skal jeg have mig en bil dernede, som nybegynder.

Har set på en audi a4 tdi fra 99.

Så er det jo det med forsikring, vil tro ansvarsforsikring ville være en godt start mener de kan fås til 1000 euro...
Men hvad "TEILKASKO" dækker den hvis du selv forvolder en ulykke og hvad med inbrud? det er en jungle dernede??
Er voll kasko dyrt som nybegynder?
Håber i kan hjælpe :D
Kenth
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 08.11.2005, 11:47
Wohnort: Dresden

Beitrag von Kenth »

Kan desværre ikke sige, at jeg har styr på forsikringerne i Tyskland, men det er ikke specielt billigt hernede og specielt ikke, hvis du starter som nubegynder.

Hvis du har nogle år med fra DK, så få dit danske forsikringsselskab til at lave en bekræftelse herpå (på engelsk eller bedre på tysk).

Har lige kigget i mine betingelser, men kan ikke rigtigt hvad der egenligt er forskellen på teil- og vollkasko. ----> det er dog Teilkasko'en der dækker, når du skal have ny frontrude i.

Gå ind til en forhandler i Tyskland og spørg ham - han ved besked...om ikke andet så i grove træk.
michaeldk
Mitglied
Beiträge: 16
Registriert: 02.05.2006, 10:08

Tka for svaret

Beitrag von michaeldk »

Tak for svaret men har ikke nogle år på bagen :( milde versicherungsmagler sagde han kunne få mig ned i sf½ hvad det nu er :) men kunne jo være i andre havde styr på forsikirng som nybegynder, ellers så må jeg have gang i min tyske når jeg flytter derned.