Arbejde i tyskland

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Hakan
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 12.06.2006, 00:02

Arbejde i tyskland

Beitrag von Hakan »

Hej mit navn er Hakan jeg er 31 år og bor sammen med min tyske kæreste i København. Min kæreste og jeg kunne rigtig godt tænke os at bosætte os i Hamborg for at prøve noget nyt. Derfor søger jeg et arbejde dernede, jeg er ufaglært. Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig med at komme videre. Jeg arbejderl lige nu i Ballerup hos Radiometer, hvor vi laver hospitalsudstyr. Jeg er sådan set lige glad med hvad jeg kan finde dernede. Om det er i en fabrik eller et lager gør ikke noget. Er åben for alle muligheder. jeg er som person meget udadvendt og har ikke noget imod hvis det er rutinepræget arbejde.

Med venlig hilsen

Hakan
Phillipp
Mitglied
Beiträge: 119
Registriert: 07.05.2002, 19:30
Wohnort: Hanau, Deutschland

Beitrag von Phillipp »

Hej,

det er den første gang jeg skriver dansk her i forummet, sådan er det muligt at jeg laver ikke alt rigtigt...

Til dit spørgsmål: Jeg anbefaler dig at kigge på siden www.arbeitsagentur.de Der findes mange jobannoncer, måske er det en god start.

hilsen,
Phillipp
thorbinoxx

hospital luebeck ;-)

Beitrag von thorbinoxx »

www.draeger.com
greetz
toxx
torsten!
Mitglied
Beiträge: 51
Registriert: 27.03.2006, 13:01
Wohnort: (Kiel) Lübeck
Kontaktdaten:

Beitrag von torsten! »

Hej,

måske skal det siges, at ufaglærte ikke tjener så frygtelig meget her i Tyskland. Og at bo i Hamborg kan være rigtig dyrt, alt efter hvor i Hamborg i har tænkt jer at bo.

Men ellers kan jeg også kun anbefalte at kigge og søge hos "Arbeitsagentur". Måske er det en mulighed at prøve at finde et job i havnen. Der er mange steder man potentiell kan arbejde der.

Hilsen, Torsten
Lars Rune
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 18.06.2005, 02:46
Wohnort: Kopenhgen
Kontaktdaten:

Weihnachtsgeld

Beitrag von Lars Rune »

Hej,
Jeg har arbejdet for et tysk firma i tyskland indtil 1/11
(1/1 - 1/11 2006).
Så er det ju at man i tyskland får Weihnachtsgeld i December. Så nu undrer jeg om jeg får lidt af dem. Også når jeg ikke arbejder der i december. Er der nogen som kender reglerne?
Ich habe arbeitet im Deutchland von 1/1 - 31/11. Kriegt ich auch ein bissen weihnachtsgeld?
Berlin - kopenhagen.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

@lars Rune:
eg har arbejdet for et tysk firma i tyskland indtil 1/11
(1/1 - 1/11 2006).
Så er det ju at man i tyskland får Weihnachtsgeld i December. Så nu undrer jeg om jeg får lidt af dem. Også når jeg ikke arbejder der i december. Er der nogen som kender reglerne?
Ich habe arbeitet im Deutchland von 1/1 - 31/11. Kriegt ich auch ein bissen weihnachtsgeld?
Det er bestemt ikke alle der "Weihnachtsgeld" - for det meste er det belevet sparet væk. Jeg fik det de første år jeg arbejdede her men derefter har jeg arbejdet i firmaer der intet betaler.



Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
annikade
Mitglied
Beiträge: 2008
Registriert: 18.07.2006, 16:38
Wohnort: Berlin v Deutschland
Kontaktdaten:

Beitrag von annikade »

Dänen-Peter hat geschrieben: der Anspruch auf Weihnachtsgeld wird im Manteltarifvertrag geregelt.
Wenns für den Bereich in dem man arbeitet einen gibt.... (manchmal ist's besser, es gibt keinen... ;-))

/annika
AnneAnne
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 28.11.2006, 21:55

Beitrag von AnneAnne »

Er der nogle der har et kendskab til en engelsksproget job site, vikarservice etc etc der altså er skrevet på engelsk? Ved godt det er lidt langt ude, men man ved aldrig :D Alternativt et dansk site/vikarbureau der henviser til job i Tyskland. (og nej - AF hjemmeside, er ikke anvendelig)
Danebod

Beitrag von Danebod »

@Hakan

Du får det næppe let med at finde dig et job, når du er ufaglært udlænding. Her er ledigheden meget højere end i DK, og speciel høj blandt udlændingene og ufaglærte.

Det tyske arbejdsanvisningskontor (Bundesagentur für Arbeit - Arbeitsagentur) har en hjemmeside, som dog ikke duer en skid.

Prøv hellere hos meinestadt.de, vælg først område (fx Hamburg) og derefter annoncemarkedet - jobtilbud ("Anzeigenmarkt - Stellenangebote").

[url]http://www.meinestadt.de/hamburg/jobs[/url]

Jobs til ufaglærte kan måske findes i alle rubrikker, men nok mest i rubrikken "Weitere Bereiche" - andre områder.

Her finder du så rubrikkerne "Einfache Hilfstätigkeiten" - simpel medhjælp; "Hauswirtschaft" - husøkonomi og "Weitere Tätigkeiten" - andet arbejde.