Danskere i Hamburg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
mona
Mitglied
Beiträge: 20
Registriert: 29.04.2006, 20:21

Danskere i Hamburg

Beitrag von mona »

Hej,
Er der nogen der ved om der er en forening, eller lign. for danskere i Hamburg?
Jeg er studerende og flytter snart til Hamburg. Jeg vil meget gerne i kontakt med danskere i omraadet.
Mvh
Mona
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Mona,

et sted at starte ville være Den danske Sømandskirke i Hamborg:

http://www.dankirke.de/

Kig under ungdom ;)
lillebaek

Danskere i Hamborg

Beitrag von lillebaek »

Angiveligt er der noget dansker-træf i ny og næ og en malingliste, men jeg ved ikke rigtig om der sker noget....?

Ellers er jeg i hvert fald frisk på at være med til at forsøge at stable et arrangement på benene i ny og næ!

Allan
mona
Mitglied
Beiträge: 20
Registriert: 29.04.2006, 20:21

Beitrag von mona »

Hej Allan,
Jeg mener, jeg et eller andet sted har læst noget om et danskertræf, men ved ikke hvor det var...
Ja, vi kan jo se om der er nogen der melder sig her? -og om der er er flere der er interesserede i at arrangere noget?
Jeg er ihvertfald med på at give det et forsøg :)

Mvh
Mona
Nordjyde i Hamburg :D
mona
Mitglied
Beiträge: 20
Registriert: 29.04.2006, 20:21

Beitrag von mona »

Hej Henning,
Det vil jeg lige se nærmere på :)
Mvh
Mona
Nordjyde i Hamburg :D
Janey
Mitglied
Beiträge: 174
Registriert: 14.09.2005, 16:58
Wohnort: Kopenhagen und Hamburg

Beitrag von Janey »

Jeg har hørt noget om det danske selskab i Hamborg...men ved ikke riktig om det hedder så...
jeg tror der er en link på www.svenskaklubben.de
"Jag trivs bäst i öppna landskap"
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Moin igen....

det danske selskab findes ganske vidst også, men jeg gik ud fra at Mona ikke er pensionist. De fleste der kommer til deres arrangementer er nemlig noget oppe i årene og det er også fint nok, men som ung vil man vil gerne havde kontakt med andre unge ;) (ikke kun dem, der er unge af sind :D)

@ Mona

Jeg ønsker god fornøjelse i HH, der er altid noget man kan lave. :)
Janey
Mitglied
Beiträge: 174
Registriert: 14.09.2005, 16:58
Wohnort: Kopenhagen und Hamburg

Beitrag von Janey »

henningnielsen hat geschrieben:Moin igen....

det danske selskab findes ganske vidst også, men jeg gik ud fra at Mona ikke er pensionist. De fleste der kommer til deres arrangementer er nemlig noget oppe i årene og det er også fint nok, men som ung vil man vil gerne havde kontakt med andre unge ;) (ikke kun dem, der er unge af sind :D)
Oh, det vidste jeg ikke...er det virkelig så?I svenska klubben er det faktisk mange unge mennesker.
Jeg ved at der også findes en norsk "Stammtisch" (kig på www.dennorskeklub.de) der man også møder mange dansker og svensker. Du kan vel maile og spørg dem.
Jeg har selv vaeret der to gange og der var ret mange dansker. De var ikke gamle (mellem 20 og 40). Så det kan man måske forsøge...
"Jag trivs bäst i öppna landskap"
Janey
Mitglied
Beiträge: 174
Registriert: 14.09.2005, 16:58
Wohnort: Kopenhagen und Hamburg

Re: Danskere i Hamborg

Beitrag von Janey »

lillebaek hat geschrieben:Angiveligt er der noget dansker-træf i ny og næ og en malingliste, men jeg ved ikke rigtig om der sker noget....?
Ja, det er det jeg mener. jeg syntes det var sjovt!
"Jag trivs bäst i öppna landskap"
mona
Mitglied
Beiträge: 20
Registriert: 29.04.2006, 20:21

Danskere i Hamburg

Beitrag von mona »

Hej
Janey: Ved du hvordan finder man ud af hvornår der er "danskertræf"? -og om der stadig forgår noget?
Det virker til at svanskerne og nordmændene er mere organiserede og har klubber, hvilket danskerne vist ikke rigtig har her i Hamburg :D



Hening: Jeg kan ikke komme ind på linket du har sendt: www.dankirke.de -Ved du om siden kan være nedlagt?

Det danske selskab er, såvidt jeg har forstået, en ret traditionsbundet klub?

Mvh.
Mona
Nordjyde i Hamburg :D
Janey
Mitglied
Beiträge: 174
Registriert: 14.09.2005, 16:58
Wohnort: Kopenhagen und Hamburg

Beitrag von Janey »

Hej Mona, det ved jeg desværre ikke. Selv er jeg svensker og har kun været på svenskernes og nodmændernes træf...men der var som sagt også dansker.
Jeg foreslår at du skriver en mail til det norske selskab og spørg. De har vist kontakt med nogen dansker der organiserer noget. Jeg ved at der er også unge dansker i Hamborg!

Vi måske ses der nogen gang i fremtiden (når jeg er tilbage i Hamborg igen).

Lycka till... :P
"Jag trivs bäst i öppna landskap"
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Mojn Mona,

mærkeligt normalt plejer sømandskirken at kunne fanges under den adresse. Jeg går ud fra de er i gang med at omstrukturere siden så.

Ellers kan du kontakte dem her:

Den danske Sømandskirke i Hamborg
Ditmar-Koel-Str. 2
D-20459 Hamburg
Tlf: +49 (40) 371300
Fax: +49 (40) 364975
e-mail: hamborg@dankirke.de

Så håber jeg, at det virker. For de er mig bekendt ikke flyttet ;)
Janey
Mitglied
Beiträge: 174
Registriert: 14.09.2005, 16:58
Wohnort: Kopenhagen und Hamburg

Beitrag von Janey »

Der er mærkeligt med kirken... det fungerer ikke for mig heller. Men jeg ved at kirken findes der.
"Jag trivs bäst i öppna landskap"
lillebaek

Hamborg

Beitrag von lillebaek »

Så har jeg hørt nogle rygter

Engang var der i hvert fald et dansker-træf på Bolero Bar i RotherBaum, nogen som ved noget? Ellers må vi jo på eget initiativ lave noget, det er i hvert fald et ret cool sted, se mere på www.bolerobar.de
Jokke
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 18.09.2004, 11:20
Wohnort: Hamburg, Germany
Kontaktdaten:

Danskere i Hamborg

Beitrag von Jokke »

Hei Mona,
det er ikke bare rygter: ... hvert anden torsdag om månede finder på forskællige steder den "Vikingeraften" i Hamborg sted (at og til også i den Bolero). Det eksisterer også en mailinglist, hvor interesserede kan sætte sig med op. (jeg vil gerne leder efter den) Ellers må du gerne henvender dig til den danske Sømandskirke her i Hamborg. De kan giver dig flere informationer over arangementer for dansker her i Hamborg.

Hilsen,

Frank Spuhl / Hamborg