Soevnloes i Celle !

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Piggy
Mitglied
Beiträge: 18
Registriert: 01.11.2006, 11:32
Wohnort: Celle
Kontaktdaten:

Soevnloes i Celle !

Beitrag von Piggy »

Hej med jer!

Jeg er flyttet fra Flensborg til Celle i September og begynder allerede nu at savne Flensborg og Danmark. Findes der maaske danskere i Celle eller omegnen?

Eller ved i hvordan man kunne finde arbejde i et dansk talende firma eller forretning (hvis der overhovedet findes sådan et her i omegnen) ?

Jeg ville glæde mig så meget hvis der måske findes nogen der har lyst til at en lille snak af og til??

Hilsen,

Petra
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Petra,

jeg ved der findes nogle danske foreninger nede hos dig. Måske er det "det danske selskab" eller, hvad den nu hedder. Min søster var i hvert fald ude at spise med dem en gang, da hun stadig boede i Lüneburg. Så mon ikke der er nogen der melder sig.... :roll: Det håber jeg...

Hilsner fra Flensborg
Piggy
Mitglied
Beiträge: 18
Registriert: 01.11.2006, 11:32
Wohnort: Celle
Kontaktdaten:

Beitrag von Piggy »

Hej Henning!

Wow - det gik jo hurtigt med et svar - du er en skat! Hvordan kan man finde dette selskab? Jeg har set i alle omegnens telefonbøger.... har du måske en anelse?

Ser ud til, at du er en kollega (reisebürotechnisch?) og kommer endda fra Flensborg. Tak fordi du svarede! :D

Hilsen,

Petra
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Petra,

har skrevet dig en PN/pb, hvor der står lidt mere ;)