Flensborg: Ejerlejlighed? Rækkehus? Alm. hus? andelsbolig?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mortydk
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 08.12.2006, 01:58
Wohnort: Sønderborg, Måske senere Flensborg

Flensborg: Ejerlejlighed? Rækkehus? Alm. hus? andelsbolig?

Beitrag von mortydk »

Hey

Jeg overvejer om jeg skulle flytte til flensborg eller området omkring. Hvordan er det med huspriserne i Flensborg, Harrisle, Wasserleben? Er det også mega høje priser ligesom i DK?

Og hvad skal man købe for at få mest m2 for pengene? Ejerlejlighed? Rækkehus? Alm. hus? andelsbolig?

Og hvor får man penge fra til at købe bolig? Man kan vel ikke låne penge i sin egen bank i DK fordi man flytter til tyskland. Og man kan vel heller ikke oprette konto i tysk bank og så låne penge til bolig, når man ikke har tysk adresse, for den tyske adresse kan man jo først få når man har bolig... og bolig kan man først få når man har lånet... Hvad har I andre gjort?

-Morten
Thomas Holst
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 08.11.2005, 22:30
Wohnort: Klein Rheide

Beitrag von Thomas Holst »

Hej Morten,

nu er det jo ved at være noget siden du stillet spørgsmålet - men her er måske en idé.

Angåend lån osv er det måske en idé, at tage fat i en af de danske banker i Flensborg. De vil jo nok kunne hjælpe dig med det - måske enda med bolig?!
Du kan f.eks. finde Sydbank i Flensborg. De har en interessant grænse-konto - hvis du altså stadig arbejder i Dk og bor i D.

Held og lykke!

Thomas
mortydk
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 08.12.2006, 01:58
Wohnort: Sønderborg, Måske senere Flensborg

Beitrag von mortydk »

Hej Thomas

Jeps... har faktisk også snakket med sydbank i Flensborg, så der skal jeg lige til møde med dem her engang i den nærmeste fremtid, så håber jeg de kan svare på de spørgsmål jeg har.