Arbejde og løn i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mhml92
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 10.01.2007, 23:33

Arbejde og løn i Berlin

Beitrag von mhml92 »

Hej jeg går rundt med en lille drøm om at flytte til Berlin her inden for et års tid og har siddet og luret på hvordan man arrangere sådan noget.
Dog ville det være fantastisk hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at finde ud af om det er realistisk at finde job dernede og hvad mindstelønnen er.
Jeg er 20 år og lige blevet færdig med gymnasiet her i sommers.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
mib777
Mitglied
Beiträge: 522
Registriert: 09.08.2005, 15:05
Wohnort: Im Grünen bei Flensburg

Beitrag von mib777 »

Hej mhml92,
velkomen i DK-Forum.

Det er dejlig og høre om din drøm, men jeg er bang for, at det bliver svært finde arbejd i Berlin uden udannelse. Selvom arbejdløsheden i tyskland er bedre end sidste år, er der 4 Mio. arbejdsløs. De fleeste er uden udannelse.

Systemet er helt andet, som du kenner fra DK og derfor har man ingen mindsteløn.

Jeg håber der er en, det kan hjælpes mere.

mvh
Michael
mvh
Michael
annikade
Mitglied
Beiträge: 2008
Registriert: 18.07.2006, 16:38
Wohnort: Berlin v Deutschland
Kontaktdaten:

Beitrag von annikade »

Hej,

versuche es doch erst einmal mit einer Jobsuche auf der Homepage der [url=http://jobboerse.arbeitsagentur.de/vam/vamController/SchnellsucheAS/anzeigeSchnellsuche?rqc=109117231111&rqv=526427109929972783]"Arbeitsagentur"[/url].
Berlin ist GROSS! Hier findet man immer etwas! :D

Gruß

/annika
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Mojn.....

jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at søge det, som jeg her vil forslå dig her, i Berlin.

Men i Hamborg kan du søge en stilling som ungdomsmedarbejder i Den danske Sømandskirke ( http://www.dankirke.de/Index.htm ). Om en lignende stilling findes i Berlin er netop det jeg ikke lige kunne se på deres hjemmeside.

Selvfølgelig kommer det hele jo også an på, hvad du kunne tænke dig. Ellers kunne man jo også prøve at kigge hos Dänisches Bettenlager ->
http://www.daenischesbettenlager.de/
(som hedder "jysk" i DK ;) ) om de evt. havde noget til dig.

Om ikke andet ønsker jeg dig held og lykke!
Signe Bisbjerg

Beitrag von Signe Bisbjerg »

Hej,
jeg tror desværre også, at det kan blive vanskeligt at finde et arbejde, men jeg har da et par forslag. Efter gymnasiet flyttede jeg selv til Berlin og jeg overlevede ved at babysitte og ved at arbejde i et call-center, hvor de havde brug for folk, der kunne tale dansk. Vi kan hurtig blive enige om, at det måske ikke er de mest spændende jobs, men de skaffede da brød på bordet, og jeg fik mødt en masse mennesker. Hold øje med stillingsannoncerne i Tip og Zitty (magasiner, der udkommer 2 gange om måneden i Berlin), og så tror jeg også det kan betale sig at kontakte Sømandskirken i Berlin.

Held og lykke med det!

Signe :)
Lassenc
Mitglied
Beiträge: 10
Registriert: 25.07.2007, 19:16

Beitrag von Lassenc »

Jeg kunne godt tænke mig at finde forskellen på løn niveuaer i Danmark og Østrig, hvor gør jeg det?

Jeg har prøvet dst.dk og um.dk, men uden held til at finde en sammenligning.
Dagmar P.
Mitglied
Beiträge: 849
Registriert: 10.08.2006, 19:11
Wohnort: Billund, DK

Beitrag von Dagmar P. »

Det er ikke en sammenligning, men måske du kan finde ud af hvad mindstelønnen er:

http://www.ba-auslandsvermittlung.de/lang_de/nn_2784/DE/LaenderEU/Oesterreich/Arbeiten/arbeiten-knoten.html__nnn=true
( Löhne und Lebenshaltungskosten )

held og lykke

Dagmar

Men Berlin er ikke i Østrig :P
...und überall liegt scheisse, man muss eigentlich schweben
jeder hat n hund aber keinen zum reden...
(Peter Fox-Schwarz zu Blau)
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Vi søger af og til folk:
http://www.dk-forum.de/forum/ftopic11092.html

Hvis det er noget saa kontakt mig for mere information.

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
Mirjam
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 16.11.2007, 16:14

Re: Arbejde og løn i Berlin

Beitrag von Mirjam »

mhml92 hat geschrieben:Hej jeg går rundt med en lille drøm om at flytte til Berlin her inden for et års tid og har siddet og luret på hvordan man arrangere sådan noget.
Dog ville det være fantastisk hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at finde ud af om det er realistisk at finde job dernede og hvad mindstelønnen er.
Jeg er 20 år og lige blevet færdig med gymnasiet her i sommers.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
Hej hej:) Jeg er netop flyttet til Berlin, fik job hjemmefra og de betalte turen herned og har givet mig en lejl gratis i 3 maaneder.. skriv en mail hvis du er interesseret:)
Mvh Nanna
nannamirjam@hotmail.com
Mirjam
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 16.11.2007, 16:14

Beitrag von Mirjam »

...jeg er ogsaa lige blevet student, og fik jobbet fordi jeg kan dansk.. de mangler folk..