Vandrehjem....Jugendherberg Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Stine P
Mitglied
Beiträge: 22
Registriert: 23.07.2005, 18:19
Wohnort: Odense dk

Vandrehjem....Jugendherberg Berlin

Beitrag von Stine P »

Hej, da jeg gerne vil til Berlin i sommerferien. Tænkte jeg på om der er nogen der kan anbefale nogen vandrerhjem eller jugendherberg, gerne nogenlunde i centrum og gerne er sted med unge mennesker. Er ikke på udkig efter noget med en ekstrem service, skal egentlig bare bruge et sted at sove.... Har selv kigget lidt på Berlin.de, men tænke at det var rart at få nogen anbefalinger fra nogen der allerede havde været på selve stedet....

mvh Stine
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Hej Stine,

i nærheden af "Tränenpalast" - Bahnhof Friedrichstraße findes der nogle udemærkede vandrehjem. Jeg har selv boet på:

www.heartofgold-hostel.de (Johannisstr.)

ellers findes der næsten lige ved siden af endnu et i Ziegelstr.

Men jeg skal gerne indrømme, at det ikke var helt nemt at finde (på internettet), da man skal have et vandrehjemskort til nogle af hjemmene.

En anden fordel ved at bo i nærheden af Bahnhof Friedrichstr. er, at:
- der ikke er langt til Alex, Museums Insel
- der er ikke langt til Unter den Linden
- der er ikke langt til Hackescher Markt (hyggelig/ levende plads - specielt når det er dejligt sommervejr :) )
- der er ikke langt til Reichstag
o.s.v.

Der er dog lidt langt til Zoo, men så kan man jo bare tage S- Bahn derhen.

God fornøjelse i Berlin :)
annikade
Mitglied
Beiträge: 2008
Registriert: 18.07.2006, 16:38
Wohnort: Berlin v Deutschland
Kontaktdaten:

Beitrag von annikade »

Hej,

es gibt auch eine stets gut besuchte [url=http://www.jugendherberge.de/de/jugendherbergen/visitenkarte/jh.jsp?IDJH=613]Jugendherberge in Tiergarten[/url] (am Landwehrkanal).
Sie befindet sich ganz in der Nähe vom Potsdamer Platz. Von dort aus kommt man mit U-Bahn und Bus überall hin!

Gruß

/annika