Tysk vin ukendt i Danmark

Handel, karriere, brancher, eksport, import, produkter, messer o.s.v.
PRAN
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 13.12.2008, 13:40
Wohnort: Tysk vin
Kontaktdaten:

TYSK VIN I DANAMAK

Beitrag von PRAN »

TYSK VIN I DANAMAK:
Der findes meget rigtig godt tysk vin i Danmark, men skal man have god tysk er prisen den samme som god fransk, italiensk, osv.
Dvs. prisen er højere end de mange tilbudsvine der kommer på reklamerne i postkassen hver eneste uge.
I Danmark findes ''Verdens bedste Riesling'' som i dagbladet Børsen i august, valgte ud af 117 forskellige Riesling fra hele verden.
Erbacher Marcobrunn Spätlese 2005 fra Schloss Reinhartshausen i Rheingau.(Den sidste tyske kejsers, Wilhelm ll, vingård).
Den koster i Danmark kr. 365,00.

Der findes også mange andre gode tyske vine der er til at betale.

EDIT: Reklame-link slettet af moderator MHÅ
Frank H.

Beitrag von Frank H. »

Hej Biggi,

Uraltthema? Det er da et evigt aktuelt emne.

Ellers har Du ret - Irma har i de senere måneder haft bedre tyske vine til salg,
alle fra Rheinhessen, Abfüller "Landgraf", og "Landgraf" er tillige fællesnavnet
på forsideetiketten for alle de enkelte vine.

3 hvide tilbydes:
Landgraf / Riesling / Feinherb / Alk. 12,0 % / Kr. 70,-
Landgraf / Riesling / Kabinett / Alk. 10,5 % / Kr. 70,-
Landgraf / Riesling / Spätlese / Alk. 9,5 % / kr. 100,-

De 3 vine er præget af "ståltank", ren frugtsmag uden iblanding af smagsrester fra trætønder.

Desuden sælges en rød Dornfelder, men den har jeg ikke set i butikkerne på det seneste.

Jeg har netop lagt 2 flasker Feinherb i køleskabet, der er jo tilbud i denne uge: 2 for kr. 100,- !
Tilbud på de nævnte tyske vine har der været uregelmæssigt i de seneste måneder.


Desuden havde Aldi for et par uger siden en rød østriger fra Burgenland med det elegante
navn "Blauer Zweigelt Selection" / Trocken / Alk. 12,5 % / Kr. 30,- / fra Dreifaltigkeitskellerei
i Rohrendorf som ugetilbud.
"Selection" burde erstattes med "Tafelwein", men det er en udmærket Tafelwein.
Min lokale Aldi er stadig leveringsdygtig, hvilket jeg benytter mig af.


I samme prisklasse som Irmas tyske (og højere) er der et omfattende udvalg af eksempelvis hvide
vine fra såvel Tyskland som Østrig hos www.loegismose.dk/shop/vine/hvide/ (Butik i Kbh. Indre by).


@ PRAN
... "meget rigtig godt tysk vin" ... er vel tastatur-fejltryk? Vi er også i et sprogforum: en vin, vinen.
wofu
Mitglied
Beiträge: 1425
Registriert: 31.05.2007, 14:56
Wohnort: Neumünster

Beitrag von wofu »

Moin, moin,

insteressantes Thema für einen deutschen Weinfreund. Ich muß allerdings zugeben, daß ich in DK noch keinen Wein aus D gekauft habe, eher mal einen Port oder Spanier oder Südamerikaner und das meist günstiger als in D. Aber ich schaue mir die Weinabteilungen der Läden - wenn ich alleine einkaufen bin - immer sehr intensiv an. Dabei hatte ich meist das Gefühl, daß Franzosen und Spanier weit häufiger in DK angeboten werden als Deutsche, dazu auch viel mehr Rot- als Weißwein. Da Weine von Aldi zwar in Mengen verkauft werden (Aldi =größter deutscher Weinverkäufer), mir aber fast nie gefallen, schaue ich auch in DK bei Aldi nicht nach Weinen.

Ich bin gespannt, was hier noch so zu deutschem Wein in DK geschrieben wird. Die Dänen sind ja nicht verbissen beim Weinkonsum, auch Bag in Box (BiB) ist ja mächtig im Kommen und das auch mit soliden Weinen. In einem deutschen Weinforum wurde diese Vorreiterstellung Dänemarks schon lobend erwähnt.

Grüße

Wolfgang