Hvordan sikker netbetaling til Amazon.de?

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Vil-gerne- laere-tysk

Hvordan sikker netbetaling til Amazon.de?

Beitrag von Vil-gerne- laere-tysk »

Jeg er interesseret i at forbedre mit tysk og
i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at jævnligt købe tyske bøger.
(Jeg bor i København, og har kommer kun over den tyske grænse ved ferier, så jeg kommer ikke så tit til Tyskland.)

Den tyske i København boghandel er lukket, og jeg overvejer derfor at købe tyske bøger på den tyske udgave af internetboghandlen Amazon, nemlig: Amazon.de.

Problemet er betalingsmåden. Jeg har dankort/Visakort, men jeg har ikke lyst til at indtaste mit kontonummer og pinkode på en hjemmeside, da jeg er bange for at hackere skal opsnuse den, og tømme min konto.

Jeg har overvejet at oprette en speciel konto i den helt anden bank, end den jeg ellers bruger, og så bruge denne specielle konto til at betale med. Det er meningen at jeg på den konto kun lige vil sætte de beløb ind, som bøgerne koster. Er jeg uheldig kan jeg derfor kun miste beløb svarende til bøgernes pris. Jeg ved dog ikke om man kan gøre det på denne måde.

Er der nogen her på Tysk.dk der har et forslag til sikker betaling over internettet?
Zuletzt geändert von Vil-gerne- laere-tysk am 09.02.2004, 17:11, insgesamt 1-mal geändert.
Vil-gerne- laere-tysk

Beitrag von Vil-gerne- laere-tysk »

Det kunne selvfølgelig også gælde for andre internetboghandler, som f.eks. Bol.de
Zuletzt geändert von Vil-gerne- laere-tysk am 09.02.2004, 17:20, insgesamt 1-mal geändert.
andreask

Beitrag von andreask »

Der er ingen selvrisiko ved handel på nettet - heller ikke de normale 1200 kroner, som ved køb i den "rigtige" verden, jvf. http://betaling.dk/dankort/spoerg.htm#nr1
Dette betyder, at i det meget usandsynlige tilfælde at dit kort skulle blive misbrugt pga. at du har brugt det på nettet, ikke hæfter for det beløb, som ulovligt er blevet hævet på din konto.

Du skriver bl. a.: "ikke lyst til at indtaste mit kontonummer og pinkode". Det, du skal indtaste på et givet website er kun dit kortnummer samt evt. kontrolcifre.

Mere info om betaling på nettet finder du på http://betaling.dk

God fornøjelse med bøgerne :-)
Zuletzt geändert von andreask am 10.02.2004, 09:31, insgesamt 1-mal geändert.
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!
Hos amazon har jeg lige kigget efter og der staar fölgende:

<b>Wenn Sie Ihre Kreditkartennummer nur ungern übers Netz übermitteln</b>

<i>Wollen Sie uns trotz unseres hohen Sicherheitsstandards Ihre Kreditkarteninformationen lieber nicht online übermitteln?

Dann geben Sie, wenn Sie das Bestellformular ausfüllen, lediglich die letzten fünf Stellen der Kreditkartennummer und das Ablaufdatum Ihrer Kreditkarte in das Bestellformular ein. Bitte geben Sie Ihre vollständigen Zahlungsdaten auch dann noch einmal ein, wenn Sie bereits Kunde bei Amazon.de sind. Als Kreditkartennutzer können Sie Ihre vollständige Kreditkartennummer auch erst nach Beendigung Ihrer Bestellung angeben. Tragen Sie dann auf dem Bestellformular nur die letzten fünf Ziffern und das Ablaufdatum der Kreditkarte sowie den Namen des Karteninhabers ein. Auf der Bestätigungsseite Ihrer Bestellung wird Ihnen die weitere Vorgehensweise sowie die Telefon- und Faxnummer des Kundenservices mitgeteilt.

Die von Ihnen bestellten Waren -- oder beim Kauf eines E-Books der Link zum Herunterladen -- können erst zugestellt werden, wenn die Zahlungsinformationen vollständig sind.

Von der Versendung sensibler Daten per E-Mail raten wir ab.</i>

Man kan angive de sidste 5 cifre og hvornaar kortet udlöber, derefter kan man per fax eller telefon sende dem alle data.

Hvis bestilling med kreditkort via internettet er for "usikkert" for dig kan du benytte denne metode.

hilsen
maybritt
<font color=red>moderator</font id=red>

Bearbeitet von - maybritt am 10.02.2004 15:00:35
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."