Bil-lån i i Tyskland?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
Senri
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 28.05.2007, 02:10

Bil-lån i i Tyskland?

Beitrag von Senri »

Jeg står og skal til at flytte til flensborg efter sommerferien...

Jeg vil stadig blive ved med at arbejde i danmark. Nu er mit spørgsnål bare om det er nemt at få en bil-lån i tyskland når man bare dukker sådan op ??.. Jeg går ud fra at man skal stille en vis form for garanti, da jeg kun er 22 :)

eller er der nogle danske banker der yder denne service ?


GLæder mig vildt meget til at komme i gang med mit nye liv syd over grænsen :)

Edit: Overskrift udvidet af moderator MHÅ
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Hej

Held og lykke i Flensborg, jeg har selv staaet i den samme problematik, det var meget svärt at faa billaan i Tyskland, naar man ikke har indkomst der. De mange bilfinansieringsinstitutter ville ikke laane mig penge til en brugt bil.

Lösningen blev at bruge Sydbank i Flensborg, de er muligvis lidt dyrere, men det er god service og man kan klare det hele paa dansk.
Senri
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 28.05.2007, 02:10

Beitrag von Senri »

Tak for den hurtige svar... Nu bliver det spændende og se om jeg kan tage en lån på 14.000-20.000 euro :)...
Perlie
Mitglied
Beiträge: 265
Registriert: 19.02.2007, 15:45
Wohnort: 6880 Tarm

Beitrag von Perlie »

Hi min ekskæreste boede også i tyskland og arbejdede i dankmark og købte bil i tyskland, også med lån, og han var også kun studerende.
Så det kan godt lade sig gøre.

Hilsen Perlie
ThomasJ
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 04.07.2007, 17:49
Wohnort: Fredericia

Beitrag von ThomasJ »

hvordan er det med sydbank i flensborg, når man skal låne til en bil... Min egen bank vil have at jeg selv stiller med garantien for et lån, da man ikke tager pant i en bil i tyskland, men den garanti kan jeg ikke lige skaffe. hvad ville i foreslå at jeg gør?
Thomas Holst
Mitglied
Beiträge: 24
Registriert: 08.11.2005, 22:30
Wohnort: Klein Rheide

Garanti?

Beitrag von Thomas Holst »

Hej,
jeg er ikke sikker på om jeg forstår dig rigtig...?

Når du låner penge i en tysk bank for at købe bil, kan det typisk være et simpelt "bil-lån".. dvs at banken faktisk ejer bilen indtil du har afbetalt dit lån (Banken får det såkaldte "Fahrzeugbrief" - bilens papirer)

Har du brug for flere informationer omkring bilkøb, forsikring osv - send mig en pn.... :wink:

Thomas