Tyskerhad i Danmark (Politiken 18.3.07)

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
svend
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 23.06.2007, 12:54

Beitrag von svend »

runesfar hat geschrieben:Er det ikke snart tid at sige åbent, at det her går begge veje: Lige så slem den der hjernedøde anti-tyske reflex er i Danmark - lige så meget - mindst - findes der en anti-dansk/skandinavisk understrøm i Tyskland.
Wirklich? Gibt es nicht höchstens ein par dumme Sterotype, wie sie aber auch in der Ikea-Werbung bedient werden? Aber mit Hass hat das ja nichts zu tun, oder?

Skandinavier gelten als freundlich, sozial, fortschrittlich und Naturverbunden aber so richtig negative Stereotype habe ich noch nicht mitbekommen.
tjuck
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 11.12.2007, 11:06

Beitrag von tjuck »

Hej allesammen

Jeg skriver projekt på min handelsskole omhandlende Knud Romers roman.
Derfor tænkte jeg om der er nogen med tysk baggrund der kan hjælpe mig. Jeg er intresseret i at vide om der var mange ældre tysker hvor alt skulle være "i orden", jeg mener der passer på den profil papa Schneider har i romanen.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Jochen1951
Mitglied
Beiträge: 35
Registriert: 17.11.2007, 00:19

Beitrag von Jochen1951 »

Ursel hat geschrieben:[...] ich hatte eben aus meiner Schulzeit gänzlich andere Assoziatinen an diese 1. Strophe der dt. Hymne - die war und ist verboten, fyfy [...]
Kurze Bemerkung dazu: Die erste Strophe des Deutschlandsliedes ist erst seit 1993 oder 1994 nicht mehr Bestandteil der deutschen Nationalhymne. Verboten war diese Strophe aber nie, auch heute nicht.