ca. 2-3 mdr. lejlighed i Berlin

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
MikkelA
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 18.07.2007, 18:24

ca. 2-3 mdr. lejlighed i Berlin

Beitrag von MikkelA »

Hej, vi er to unge på hhv. 19 og 20 år, som ønsker at flytte Berlin i starten af August. Vi har her tænkt os at leje en lejlighed og arbejde for at prøve noget nyt efter mange år i skolen. Det behøver ikke at være en specielt fed lejlighed. Det vi prioriterer højt er at den ligger forholdsvist centralt eller tæt på U eller S-bahn. Derudover skal den helst ikke koste mere end 4000 kr / mdr i alt. Lyder dette realistisk, og er der nogen som har nogle kontakter eller råd på hvordan man kan få fat i en sådan lejlighed?

På forhånd tak.
MikkelA
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 18.07.2007, 18:24

Beitrag von MikkelA »

Jeg har lige set en tilsvarende tråd her på forummet, som anbefalede zweitehand.de. Som jeg kan se er der MANGE som vil udleje og derfor tænker vi at vi kan tage derned og bo lidt på youthhostel indtil vi finder en lejlighed. Nu er mit spørgsmål så: kan man regne med at kunne overtage en lejlighed lige sådan med det samme, eller er det normalt fra d. 1. eller noget i den stil?
sankthansorm
Mitglied
Beiträge: 373
Registriert: 09.03.2007, 19:12
Wohnort: Stuttgart

Beitrag von sankthansorm »

Normalt overtager man en lejlighed fra den 1.
dina
Mitglied
Beiträge: 2516
Registriert: 17.12.2006, 18:07
Wohnort: Vestjylland

Beitrag von dina »

Hej Mikkel

Tast "mitwohnzentrale berlin"på google.de og du vil finde mange boliger for kortere tid,også møbleret.
For en normal lejekontrakt er lejeperioden for kort.

undskyld for min dårlig dansk :oops:
Tina