Overvejer du også at flytte til Flensborg?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
justme
Neues Mitglied
Beiträge: 1
Registriert: 11.08.2007, 23:52

Overvejer du også at flytte til Flensborg?

Beitrag von justme »

Hej allesammen,

Først vil jeg sige, at jeg synes, at det er et rigtig godt og nyttigt forum hvor man kan finde mange relevante oplysninger og svar på mange interessante spørgsmål.
Jeg ville ønske, at jeg havde fundet dk-forum et par måneder tidligere.
Det er nemlig dér jeg fik ideen til at købe en lejlighed i Flensborg og flytte herned. Nu står jeg i den situation, at være en heldig ejer af en dejlig, stor 3-værelses lejlighed som jeg er super glad for!
I forbindelse med købet måtte jeg undersøge en del ting, lære en del ting og har generelt fået meget erfaring med hvordan det hele foregå. Bl.a. har jeg undersøgt ejendomsmarkedet – prisniveauet osv., finansieringsmuligheder både i Danmark og Tyskland og mm.
Det jeg en gang i mellem virkelig manglede i løbet af hele processen, var en person som jeg kunne spørge til råds, det ville have sparet mig en masse tid.
Så nu hvor jeg har været igennem det hele vil jeg bare sige, at hvis der er nogen der overvejer at flytte til Flensborg (eller evt. et andet sted i Tyskland)og mangler lidt hjælp (hovedsageligt mht. boligkøb) så er I velkommen til at kontakte mig.
Mit nye viden kan jo lige så godt bruges til et godt formål i stedet for at gå i glemmekassen ;)
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

Hmm..

Beitrag von mr_danze »

Ja tak. Skal flytte i næste måned men er i tvivl om jeg har gjort en god handel da lejen ligger på 370 EURO inkl. warmmiete for en renoveret 45kvm. stor lejlighed. Er det en fornuftig pris eller findes der andre gode løsninger?

Mvh. Lasse
:)
PS

Flytte til Flensborg

Beitrag von PS »

Hej,

Jeg blev fanget af din overskrift, da jeg selv meget kraftigt overvejer at flytte til Flensborg.

Jeg ved ikke om det bedst kan betale sig at købe en ejerlejlighed/andelsbolig eller simpelthen bare at leje sig ind til at starte med. Hvor har du købt din henne (hvilken bydel) Pris?

Jeg søger i øjeblikket jobmuligheder i sønderjylland og så er det planen jeg så vil bosætte mig i Flensborg. Så det er et spørgsmål om hurtigst muig at finde job og så tage springet.

Jeg har tidligere arbejdet et enkelt år som møbelsælger i Nürnberg og vel gerne bo i Tyskland igen.

Du må gerne skrive svar evt. Privat mail med dine erfaringer om flytning, arbejde, livet i Flensborg, skat osv.

PS: Hvorfor valgte du netop at flytte til Flensborg?


Takker:-)
Med venlig hilsen

Peter