søger lejlighed i flensborg midt

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

søger lejlighed i flensborg midt

Beitrag von par søger »

[color=red][/color]
hey allesammen
vi er et ungt par som søger lejlighed i flensborg.
den skal være 80-90m2 og være 4 v.
pris 400-550 euro.

Vi bor begge på nuværende tidspunkt i tinglev og arbejder begge i padborg.

vi kan ikke helt finde ud af hvad de forskellige forkortelser betyder, :?: og om hvordan man regner månedsbeløbet ud.

håber der er nogen der kan hjælpe :)
:D
hilsen det unge par
[/b]
Galaxos

Beitrag von Galaxos »

Hvorfo komme mange mennesker fra Danmark til Tyksland her?Måske kann haelp flere.. :wink:
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

Beitrag von par søger »

vi kommer til flensborg fordi det er en dejlig by. mange af vores fælles venner er flyttet derned.
nielsen
Mitglied
Beiträge: 138
Registriert: 17.10.2006, 18:03
Wohnort: Frankfurt a.M.

Beitrag von nielsen »

Hvilke forkortelser præcis er det, som I ikke forstår? Hvis I skriver en lille liste over dem, er der sikkert nogen, der vil være behjælpelige med oversættelse af dem!

Og skal det være leje- eller ejerlejlighed?

Held og lykke med det!
"Und aus dem Chaos sprach eine Stimme zu mir: Lächle und sei froh, es könnte schlimmer kommen! Und ich lächelte und war froh - und es kam schlimmer."
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

Beitrag von par søger »

vi har fundet ud af forkortelserne,.

vi vil gerne leje en lejlighed
lillebaek

Beitrag von lillebaek »

Jeg fandt min lejlighed igennem Densch & Schmidt. Et stort firma, der altid har mange ledige lejligheder, som de formidler. Det er bare at ringe og fortälle hvad I söger, saa tager de jer gerne paa en tour gennem Flensburg

www.densch-schmidt.de

Vär opmärksom paa, at det i Tyskland er normalt at man betaler en courtage til den mägler, der formidler en lejlighed

I övrigt er det redt fedt at bo Flensborg, jeg forstaar godt at mange danskere flytter derned - et dejligt byliv, masser af kultur, restauranter, cafeer m.m. - og billige biler og lejligheder :-)
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

Beitrag von par søger »

hey lillebaek

tak for dit indlæg... vi kigger ind i det
PS

Beitrag von PS »

Snakker de dansk hos Densch-Schmidt?

På de lejligheder jeg har set på deres hjemmeside står der ikke noget om indskud "dipositum" er dette ligesom i dk eller?

En anden ting jeg slet ikke forstår er hvorfor mægleren ikke sætter mere end et billede ind fra en lejlighed, så man kan danne sig et indtryk af om det er noget gammelt eller renoveret..De går det ihvertfald ikke hos Densch-Schmidt..

Flytter også til Flensborg så snart der er fundet et job i sønderjylland:-)
sankthansorm
Mitglied
Beiträge: 373
Registriert: 09.03.2007, 19:12
Wohnort: Stuttgart

Beitrag von sankthansorm »

I kan også søger efter lejligheder her: http://www.immobilienscout24.de/findNew.national.living/searchTypeDialog.go;jsessionid=225D4DBB56190544A59416EE83E7C562.worker1?iac=8&event:doSelectIntervalSearch=go&regionControl=1276015&_s_icmp=geo_main_bls_Schleswig-Holstein&style=is24&is24EC=IS24&_s_peprm=19
At rejse er at leve
Gitta

Beitrag von Gitta »

Hej,
kender I [url=http://www.moinmoin.de/index.php?p=kleinanzeigen-stoebern&rubrik=86]www.moinmoin.de[/url]?
Der kan I finde mange lejligheder i Flensborg og omegn.

Hilsen
Gitta
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

Beitrag von par søger »

hey ps. i tyskland hedder dipositum kaution = kt.

ja de snakker dansk hos d&s men du skal forhører dig om en der der taler dansk
PS

Beitrag von PS »

Takker,

Jeg tager til Flensborg i weekenden med en kammerat for at se på byen.

Nogen der kan anbefale gode bydele? Sandber og Westliche Höhe er to af de steder jeg har hørt godt om
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

Beitrag von par søger »

helt klart skal i kigge hen i jürgensby og altstadt.. meget smukke bydele
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Og... en lille tilføjelse:

undgå flg. steder: Norderstr./ Neustadt, Duburg, Harrisler Str. og dele af Engelsby/ Apenrader Str. (sociale brandpunkter)

anbefales kan: Wassersleben, Nordstadt, Westliche Höhe, Fries. Berg

Sandberg beboes af mange studerende, da denne bydel ligger tættest på Uni og FH. Tilsvarende svært er det at finde noget her (gælder også Jürgensby)

Personligt bor jeg på kanten mellem Duburg/ Westliche Höhe. Fordelen ved at bo her er, at der ikke er langt ned i byen eller i skoven. Dog er der så lidt længere til banegården og uni, men man kan ikke få det hele...
par søger
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 12.09.2007, 14:31

Beitrag von par søger »

tusinde tak for rådet, vidste godt at de steder ikke var optimale lejligheder eller og sted at flytte hen som ungt par


så tak