Flensborg. Flere bekymringer..

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

Flensborg. Flere bekymringer..

Beitrag von mr_danze »

Jeg har lidt flere ting jeg gerne vil have nogle gode råd om hvis det er muligt.

Internet? Hos hvem? Hvad er det billigste?

Kabel TV?

Mobilabonnement? Skal åbenbart være tysk da forbindelsen fra Danmark ikke rækker.

Andre gode tips og råd til en fattig studerende. :)

Edit: Overskrift udvidet af moderator MHÅ
:)
Vilmy
Mitglied
Beiträge: 3711
Registriert: 12.01.2006, 11:07
Wohnort: Sønderjylland, DK

Beitrag von Vilmy »

freenet et ret billig som internetforbinelse...det findes også med telefonflatrate, som inkluderer Danmark.

mvh vilmy
lillebaek

Re: Flere bekymringer..

Beitrag von lillebaek »

mr_danze hat geschrieben:Jeg har lidt flere ting jeg gerne vil have nogle gode råd om hvis det er muligt.

Internet? Hos hvem? Hvad er det billigste?

Kabel TV?

Mobilabonnement? Skal åbenbart være tysk da forbindelsen fra Danmark ikke rækker.

Andre gode tips og råd til en fattig studerende. :)
Der er ikke ret stor forskel på priserne hos de tyske internetudbydere.

Nogle af de billigste er:

www.1und1.de
www.arcor.de
www.freenet.de

Jeg ville personligt vælge en udbyder, hvor jeg IKKE samtidig skal have en telefonforbindelse hos Telekom(T-Com), de er berygtede for deres dårlige kundeservice og ustabile forbindelser. De er dog ikke muligt overalt i Tyskland.

I Flensborg er det typisk sådan, Kabel-Tv typisk er installeret(dog ikke overalt) Det er ikke sådan, som i Danmark, hvor man kan vælge mellem forskellige pakker. Man får standardpakken, som (sidste år i hvert fald) også indeholdt DR1 og TV2 og ca. 25 tyske samt et par engelske kanaler. I øvrigt udbyder Kabel Deutschland og Internet nogle steder til billige penge

(www.kabeldeutschland.de)

Angående mobiltelefoni ville jeg vælge en af discountudbyderne, de har en forholdsvis lav pris(dog noget dyrere end tilsvarende danske udbydere)

www.klarmobil.de
www.blau.de
www.simyo.de
m.m.

Fordelen ved disse er, at de ikke har nogen opsigelsesfrist. De store udbydere, fx O2, Vodafone, T-Mobile, tilbyder meget billige mobiltelefoner, men så skal man også binde sig for min 24 mdr.

Disse ting er det dog svært at oprette, før man er flyttet. De kræver som regel en tysk bankforbindelse samt en "Meldebestätigung" fra Einwohnermeldeamt.
henningnielsen

Beitrag von henningnielsen »

Andre gode tips og råd til en fattig studerende.
Hvor skal jeg dog starte? :D Ellers spørg løs... gerne pr. pb :)