Mobilabonnement i Flensborg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

Mobilabonnement i Flensborg

Beitrag von mr_danze »

Hej !

Jeg bor lige nu i Sønderjylland, men flytter til Flensborg i næste uge, så vil høre om der er nogen chance for at mit danske abonnement (Telmore), kan få telefonforbindelsen til at række til Flensborg - altså mit danske net således at jeg ikke behøver skifte til et tysk mobilselskab?

EDIT: Overskrift redigeret af moderator MHÅ
:)
Perlie
Mitglied
Beiträge: 265
Registriert: 19.02.2007, 15:45
Wohnort: 6880 Tarm

Beitrag von Perlie »

Tror nok, at du kan have gode chancer, men hvis du har rooming, så kan det ske, at telefonen lige pludslig skifter over til det tyske net, sådan at det bliver meget dyrt for dig.
Peter

Beitrag von Peter »

det er ikke muligt når du bor nær centrum, så skal du bo i den meget nordlige del meget tæt på grænsen.
De tyske mobilpæle ? (eller hvad hedder de) stråler kraftigere end de danske.
Her i Bov er det nødvendigt at indstillingen af operatør står på manuelt
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Tror nok, at du kan have gode chancer, men hvis du har rooming, så kan det ske, at telefonen lige pludslig skifter over til det tyske net, sådan at det bliver meget dyrt for dig.
Normalt kan man indstille det manuelt paa mobilen at de kun skal tage et bestemt net. Hvis det er indstillet paa automatisk tager den bare det stærkeste net.

Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

Taletidskort..

Beitrag von mr_danze »

Er det ikke noget med at man kan købe et taletidskort (Telefonkarte eller hvad det nu hedder) som også er forholdsvis billigt?

Mit problem er sådan set at jeg har alle mine venner i DK og hvis jeg skal skrive sms til dem så vil jeg gerne undgå at skulle betale 2,70 DKK i EU-takst.

Mvh. Lasse
:)
Vilmy
Mitglied
Beiträge: 3711
Registriert: 12.01.2006, 11:07
Wohnort: Sønderjylland, DK

Beitrag von Vilmy »

Hej,
kan du ikke beholde Telmore som websms ?

Hilsen,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Peter

Beitrag von Peter »

køber du et tysk taletidskort (pre-paid) betaler du 20 cent for en SMS og dine venner 2,70 kr når de sender en besked til dig
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

..

Beitrag von mr_danze »

Websms? :s

Forklar nærmere. Ved bare at alm. sms koster mig dyrt. Hehe..

Og er der virkelig ikke en forholdsvis billlig måde at kommunikere pr. sms/opkald til Danmark fra Tyskland?
:)
Vilmy
Mitglied
Beiträge: 3711
Registriert: 12.01.2006, 11:07
Wohnort: Sønderjylland, DK

Beitrag von Vilmy »

Hvis du logger dig på din Telmore konto, har du i venstre menu punktet "Websms". Der kan du sende sms til dansk takst til danske numere, uanset hvor du er i verden. :D .

Dem bruger jeg, når jeg,når jeg er i Tyskland i et par dage & har en pc i nærheden.

Hilsen, vilmy (også Telmore kunde)
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

..

Beitrag von mr_danze »

Tusind tak, det gør da problemet mindre i hvert fald. :)
:)
mr_danze
Mitglied
Beiträge: 25
Registriert: 03.09.2007, 15:15

..

Beitrag von mr_danze »

Men det vil sige at web-sms umiddelbart vil være det mest fordelagtige hvis jeg skal sende sms'er?

Men hvad angår alm. telefoni, kan det så anbefales at få et fastnet-nummer eller købe en mobil med taletid?
:)
Rosebling
Mitglied
Beiträge: 5
Registriert: 26.11.2007, 17:12
Wohnort: Sønderborg - Danmark (100% dansk & 30% tysk)

Har selv samme problem..

Beitrag von Rosebling »

Jeg er lige med på denne her, jeg søger selv noget billigt abonnement ..
Ringer til en tysk mobil fra min danske mobil ca. for 4000,- om mdr.. Det er ved at være pænt dyrt ..
Nisser
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 29.11.2007, 11:45
Wohnort: Kopenhagen

Re: ..

Beitrag von Nisser »

mr_danze hat geschrieben:Men det vil sige at web-sms umiddelbart vil være det mest fordelagtige hvis jeg skal sende sms'er?

Men hvad angår alm. telefoni, kan det så anbefales at få et fastnet-nummer eller købe en mobil med taletid?

Ang. alm. telefoni, så har jeg købt et abonnemet (IP-telefoni) hos Unifon http://www.unifon.dk/ Har det både hjemme i Kbh. og i min lejlighed i Berlin og derved har jeg et dansk telefonnummer (fastnet) i Tyskland - ja kunne være overalt i Verden hvor der er en internetforbindese til rådighed. Har overført mit gamle TDC nummer som alle har lært at kende igennem årene.