for/imod købe lejlighed/hus eller leje i tyskland?

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

for/imod købe lejlighed/hus eller leje i tyskland?

Beitrag von armani_dk »

Hej alle sammen,

ville lige spørge om de fleste af jer køber lejlighed/hus eller lejer i tyskland?

for/imod og hvorfor?

er det rentabel?

Overskrift udvidet af moderator MHÅ
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

med mest henblik på flensborg
Chapper
Mitglied
Beiträge: 15
Registriert: 01.07.2007, 11:07

Beitrag von Chapper »

Vi (min kæreste og jeg) ville nok starte med en lejlighed og så når vil har fundet os til rette ville vi nok købe et nybyggeri i flensburg området.
armani_dk
Mitglied
Beiträge: 19
Registriert: 15.01.2008, 11:52
Wohnort: Haderslev

Beitrag von armani_dk »

nu har jeg lagt mærke til at der er nogle firmaer der bygger nogle fantastiske huse såsom hanse haus til "billige" penge set i forhold til dk, men så skal man også købe grunden ikke sandt? og det er for det meste meget dyrt i tyskland, evt nogen der har et link hvor man kan se grund til salg i flensborg område?
kukuku
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 10.08.2007, 12:12

Beitrag von kukuku »

Jeg har købt en lejlighed i Flensborg sammen med min kæreste. Til de priser som man finder i Tyskland i øjeblikket, kna det næsten ikke betale sig at leje. Vi betaler 600€ om måneden for en 82m2 3-værelses lejlighed og det er med Wohngeld og afdrag på lånet. Den ville nok koste det samme, eller mere hvis vi lejede den.

Du kan få lidt inspiration på www.flensborgportalen.com hvis du vil kigge på nogle salgsboliger.