Feriejob i juli i Tyskland

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
gooner_as
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 29.03.2008, 23:40
Wohnort: Kopenhagen

Feriejob i juli i Tyskland

Beitrag von gooner_as »

Hej!

Jeg er en 20-årig fyr og læser til eksportingeniør på Ingeniørhøjskolen i Ballerup. Som mit andet fremmedsprog på studiet har jeg valgt tysk og kan godt lide sproget og selve landet.

Mit tyske er rimelig godt, men kan naturligvis altid forbedres. Jeg har derfor fået den "skøre" idé at tage til Tyskland i sommerferien, rettere sagt i juli-måned, og få et feriejob dernede for at blive helt "dus" med tysk. 8)

Det er egentlig ret ligemeget, hvad for et feriejob det bliver, bare man får brugt sproget en del, og lønnen må også gerne sådan, så der er lidt tilbage til resten af ferien. Stedet er også ret ligemeget, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at komme til Sydtyskland, for dertil tager jeg ikke så ofte.


Jeg vil sætte STOR pris på, hvis nogen kunne hjælpe mig med nogen idéer og råd, hvor man kan søge et feriejob, og hvilke dokumenter skal man få, inden man tager af sted, så man har arbejdstilladelsen på plads inden man starter.

På forhånd tak! Alle hints er velkomne! :D
galaxina
Mitglied
Beiträge: 3607
Registriert: 14.01.2007, 22:14
Wohnort: NN

Beitrag von galaxina »

na hier zum beispiel:
www.claubo.de
oder man in salzgitter
maybritt h
Ehrenmitglied
Beiträge: 3092
Registriert: 28.12.2001, 14:40
Wohnort: berlin, deutschland (muttersprache: dänisch)

Beitrag von maybritt h »

Hej!

En arbejdstilladelse behøver du ikke men derimod en opholdstilladelse.
Du kan læse mere [url=http://www.eures.dk/mod_inc/?p=itemModule&id=1179&kind=9]her[/url]


Maybritt
"Think twice before posting.
If you don't want your future boss to read it,
don't post it."
sankthansorm
Mitglied
Beiträge: 373
Registriert: 09.03.2007, 19:12
Wohnort: Stuttgart

Beitrag von sankthansorm »

I Bayern være Legoland (http://www.legoland.de/Company/Jobs-and-careers/Stellenangebote.htm) en mulighed. Ellers er nogle stor firmaer (Bosch, Porsche, Daimler ...) i Stuttgart. Jeg ved ikke rigtig hvad en eksportingeniør laver, men besøger websites af firmaer - ofte er de også på engelsk - kigger efter Stellenangebote eller jobs - eller skriver direkte en email til den firma.
At rejse er at leve
gooner_as
Neues Mitglied
Beiträge: 2
Registriert: 29.03.2008, 23:40
Wohnort: Kopenhagen

Beitrag von gooner_as »

Hej folkens!

Tak for svarene.

Jeg har stadig en hel del semestre på studiet liggende foran mig, så jeg mente bare et feriejob for en måned, altså et studenterjob.

Flere idéer?