Køre tysk lejebil i DK med bopæl i DK og dansk kørekort???

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
Henrik1966
Mitglied
Beiträge: 7
Registriert: 15.06.2006, 11:51
Wohnort: Bov
Kontaktdaten:

Køre tysk lejebil i DK med bopæl i DK og dansk kørekort???

Beitrag von Henrik1966 »

Jeg er dansk statsborger, bor i Danmark (kun 2 km. fra landegrænsen).

Ville det være lovligt hvis jeg - ifm. at min firmabil er på værksted i Tyskland og da det tager flere dage - får stillet en tysk indregistreret lejebil til rådighed af værkstedet, som jeg betaler leje for og også anvender til kørsel i Danmark.

Må jeg evt. kun køre direkte mellem værksted og hjem eller må jeg også køre til f.eks. bager, købmand, venner o.l. m.m.

Eller er det helt forbudt, dvs. risikerer jeg bøde?

Det tyske værksted siger, at de ofte lejer biler ud til danskere med bopæl i Danmark og i den forbindelse udsteder en skrivelse hvoraf fremgår, at der er tale om en tysk lejebil da kunden's dansk indregistrerede bil befinder sig på værksted i Tyskland.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Henrik
udo66

bilforsikring info-telefon

Beitrag von udo66 »

Hvorfor ikke? Kan du ikke ringer til din bilforsikring - det er jo dansk lovgivning...
held og lykke
Udo
Peter

Beitrag von Peter »

vi bor osse i Bov og kører som regel fra Wilfrieds værksted Am Oxer med hans tyske reservebil uden at vide om det er lovligt

Men det nemmeste er sikkert altid at ringe til skat eller spørge politiet.
Otis

Re: Køre tysk lejebil i DK med bopæl i DK og dansk kørekort?

Beitrag von Otis »

Henrik1966 hat geschrieben:Jeg er dansk statsborger, bor i Danmark (kun 2 km. fra landegrænsen).

Ville det være lovligt hvis jeg - ifm. at min firmabil er på værksted i Tyskland og da det tager flere dage - får stillet en tysk indregistreret lejebil til rådighed af værkstedet, som jeg betaler leje for og også anvender til kørsel i Danmark.

Må jeg evt. kun køre direkte mellem værksted og hjem eller må jeg også køre til f.eks. bager, købmand, venner o.l. m.m.

Eller er det helt forbudt, dvs. risikerer jeg bøde?

Det tyske værksted siger, at de ofte lejer biler ud til danskere med bopæl i Danmark og i den forbindelse udsteder en skrivelse hvoraf fremgår, at der er tale om en tysk lejebil da kunden's dansk indregistrerede bil befinder sig på værksted i Tyskland.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Henrik

Det er et godt spørgsmål! :roll:
Joerg
Mitglied
Beiträge: 847
Registriert: 01.04.2007, 09:20
Wohnort: Haderslev

Beitrag von Joerg »

Du må kun køre direkte mellem værksted og hjem!!! Ikke mere!!!

Hilsen

Jørg
micha_i_danmark
Mitglied
Beiträge: 1206
Registriert: 14.02.2007, 17:04
Wohnort: Dragør

Beitrag von micha_i_danmark »

Jørg har ret. Alt andet er desværre ulovligt.
Middel
Mitglied
Beiträge: 129
Registriert: 08.04.2008, 14:43
Wohnort: Middelfart

Beitrag von Middel »

Joerg hat geschrieben:Du må kun køre direkte mellem værksted og hjem!!! Ikke mere!!!

Hilsen

Jørg
... und zurueck zur Werkstatt - ikke mere!

Middel
Wer Schreibfehler findet, darf sie behalten