Dansk talende håndværkere i Berlin.

Til alle de indlæg som ikke hører til nogle af de andre specifikke mappe-kategorier.
Antworten
mortenbak
Mitglied
Beiträge: 8
Registriert: 16.03.2007, 21:34

Dansk talende håndværkere i Berlin.

Beitrag von mortenbak »

Hej Alle.

Da jeg står overfor nogle større håndværksmæssige opgaver i min lejlighed i Berlin bl.a. badeværelse søger jeg dansktalende håndværkere der bor i Berlin. Jeg bruger normalt bare de håndværkere jeg finder i telefonbogen til de mindre opgaver, men da denne opgave er lidt omfangsrig og da mit tysk i denne henseende er begrænset har jeg valgt at prøve at finde én der kan dansk.
Jeg skal samtidig også styre prijektet fra danmark og derfor vil det i mine øjne være lettere med dansk korrespondance.

Er der nogen herinde der har kendskab til nogle håndværkere ?

Til den aktuelle opgave med badeværelset skal det self være en VVS´er, men andre håndværkere (malere, tømrere o.s.v.) kan også være fint.

De skal selfølgelig være autoriseret.

De bedste 1.maj hilsener

Morten
runesfar

Beitrag von runesfar »

To ting:

1) Kan du ikke lige sige, hvilke håndværkere du har brug for.

2) Kan de også være svenskere eller nordmænd??? Hvis ja, er der jo en større pool at tage fra?? Hvis ja kan jeg forhøre mig hos den svenske og norske præst på mandag - jeg ser dem hver dag.
mortenbak
Mitglied
Beiträge: 8
Registriert: 16.03.2007, 21:34

Beitrag von mortenbak »

ret beset kunne de jo sagtens være svenskere eller nordmænd. Det eneste jeg er interesseret i er at korrespondancen kan foregå uden problemer på dansk (eller noget der ligner :D ).

Og selvfølgelig at jeg ikke skal betale en overpris i forhold til tyske håndværkere.

Som nævnt i første indlæg er det i første omgang VVS´er, men da vi på sigt gerne vil skifte gulv og have nyt køkken er tømrere også relevant. Malere kan også nemt komme på tale senere.

Så hvis du har kontakter hører jeg gerne om dem uden dog at ville forpligte mig til noget.

Morten
Heino
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 01.05.2009, 21:50

Beitrag von Heino »

Hej Morten

Det bliver svært at finde danske håndværkere i Berlin, som oftest er det danske totalentreprenører der har tyskere eller polakker som ansatte.

Jeg har arbejdet som byggeleder for en dansk investor i Berlin i knap 2 år og har renoveret mere end 100 lejligheder dernede, så jeg har masser af erfaringer derfra og kontakter.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil kommunikere med én der kan dansk, men du skal vide der også er ulemper ved det. De totalentreprenører jeg tidligere har nævnt er kan ude på at score kassen, og oftest er kvaliteten også ret dårlig.

Jeg synes helt klart, at du skal hyre nogen tyskere, og ang. VVS arbejde, kender de reglerne bedre i Tyskland end en dansker.
Generelt er der mange plattenslagere i Berlin, men man kan dog også være heldig at træffe nogle gode solide håndværkere, som kan levere varen til den rigtige pris.
Man kan iøvrigt sagtens finde gode håndværkere, men de koster som regel også det doppelte i pris.

Nå det korte af det lange er, jeg kan skaffe dig nogen gode kontakter, men ikke med dansk korrespondance.

Mvh.

Dan
runesfar

Beitrag von runesfar »

kan du ikke lige sige, hvilke håndværkere du har brug for - så jeg kan forhøre mig i morgen.

Det hjælper jo ikke meget, at jeg giver dig nummeret på en blikkenslager, hvis det er en maler, du har brug for.
Fifi
Mitglied
Beiträge: 6
Registriert: 23.11.2007, 16:51

Tømrer

Beitrag von Fifi »

Faldt over dette indlæg. Jeg mangler en (tømrer) der kan sætte nogle åbne lukke aktivatorer på mit store tagvindue. Har haft kontakt til en tysk tømrer, men han dukker ikke op, og får ikke tingene gjort.
Nogle ideer?? Lejligheden ligger i Friedrichshain.
Heino
Neues Mitglied
Beiträge: 3
Registriert: 01.05.2009, 21:50

Beitrag von Heino »

Hej

Du kan evt. kontakte:

GM Tischlerei GmbH
Paul-Lincke-Ufer 41
10999 Berlin -Kreuzberg

Det er et større firma, der helt sikkert kan lave det. Telefonnummeret kan du finde på nettet. Jeg har arbejdet sammen med dem flere gange. De er til at stole på og leverer varen.