hund i lejlighed i Flensborg

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
mlhdk
Mitglied
Beiträge: 9
Registriert: 08.07.2009, 10:44

hund i lejlighed i Flensborg

Beitrag von mlhdk »

er der nogen der ved om man må have hund i de fleste lejligheder? Synes ikke lige jeg kan finde noget om det
Smiley22

Beitrag von Smiley22 »

De Tysker ønsker ikke so gerne hunde i en lejlighed. Det er meget svær for find en lejlighed hvor været hunde tillad.
Jürgen
ta.schi
Mitglied
Beiträge: 530
Registriert: 15.08.2007, 20:04

Beitrag von ta.schi »

Det er i hvert fald ikke så nemt at finde en lejlighed eller et hus, hvor husdyr er tilladt.

Og tit bliver det ikke nævnt i annoncerne, om det er muligt eller ej. Så er du desværre nødt til at spørge, når du finder noget, du godt kan lide.

Du kan f.eks. søge huse eller lejligheder på
www.immobilienscout24.de www.immonet.de www.immopool.de eller www.moinmoin.de
hilsen/Gruß, Tanja
mlhdk
Mitglied
Beiträge: 9
Registriert: 08.07.2009, 10:44

Beitrag von mlhdk »

ta.schi hat geschrieben:Det er i hvert fald ikke så nemt at finde en lejlighed eller et hus, hvor husdyr er tilladt.

Og tit bliver det ikke nævnt i annoncerne, om det er muligt eller ej. Så er du desværre nødt til at spørge, når du finder noget, du godt kan lide.

Du kan f.eks. søge huse eller lejligheder på
www.immobilienscout24.de www.immonet.de www.immopool.de eller www.moinmoin.de
tak for svarene, jeg forsøger at finde noget.
WhatDK
Mitglied
Beiträge: 14
Registriert: 28.05.2009, 17:58

Beitrag von WhatDK »

Jeg skal selv flytte til Flensborg med en hund og har været inde og kigge på www.immobilienscout24.de og fandt omkring 6 lejligheder hvor det enten var tilladt at have hund i lejligheden eller der var mulighed for at snakke om det. Så det er vist ikke en helt umulig sag.
mlhdk
Mitglied
Beiträge: 9
Registriert: 08.07.2009, 10:44

Beitrag von mlhdk »

[quote="WhatDK"]Jeg skal selv flytte til Flensborg med en hund og har været inde og kigge på www.immobilienscout24.de og fandt omkring 6 lejligheder hvor det enten var tilladt at have hund i lejligheden eller der var mulighed for at snakke om det. Så det er vist ikke en helt umulig sag.[/quote

Jeg har ogsaa fundet et par stykker, men efter samtale har det ikke vaeret muligt - jeg har en labrador......eine kleine hund ist ok......

]
ta.schi
Mitglied
Beiträge: 530
Registriert: 15.08.2007, 20:04

Beitrag von ta.schi »

Det kunne også være en idé, ikke at sige noget om hundens størrelse, når i snakker sammen for første gang. Tage hunden med, når i kigger på huset og vise udlejeren, at hunden ikke gøre noget. Måske er der så nogen, som ikke siger noget imod hunden.
hilsen/Gruß, Tanja
mlhdk
Mitglied
Beiträge: 9
Registriert: 08.07.2009, 10:44

Beitrag von mlhdk »

ta.schi hat geschrieben:Det kunne også være en idé, ikke at sige noget om hundens størrelse, når i snakker sammen for første gang. Tage hunden med, når i kigger på huset og vise udlejeren, at hunden ikke gøre noget. Måske er der så nogen, som ikke siger noget imod hunden.
Tak for tippet, men alle jeg har snakket med har selv spurgt om hvilken race hunden var 8-) tror godt de har bestemt at det kun er 'kleine racen' selvom de faktisk ofte støjer mere. Forstår også godt at en udlejer er kritisk, en hund kan jo sagtens ødelægge en lejlighed, og støje så det er generende for de øvrige beboere
WhatDK
Mitglied
Beiträge: 14
Registriert: 28.05.2009, 17:58

Beitrag von WhatDK »

Så er jeg vist heldig for min hund er vist ene kleine hund :) Det er bare lid besværeligt at tage hunden med derned hvis man skal se på flere lejligheder på samme dag. Må prøve at finde en løsning på det.